Dezvoltatorul imobiliar investește în infrastructura de transport
Articol de Mircea Apostolescu, 17 februarie 2021, 10:08
Printre proiectele de regenerare urbană aflate în plină desfășurare, astăzi, în București, se numără și „One Floreasca City”.
Acesta înglobează mai multe funcțiuni – respectiv cea rezidențială, cu 243 unități locative împărțite în 3 turnuri, o clădire de birouri de 17 etaje denumită „One Power”, unde este disponibilă o suprafață închiriabilă de 24 de mii de metrii pătrați, și funcțiunea comercială – reprezentată de Hala Ford, care va fi reabilitată, restaurată și refuncționalizată într-o galerie comercială.
Toată zona de la parter, va fi amenajată ca zonă pietonală deschisă către Mircea Eliade și Calea Floreasca. Iar aceasta din urmă se va lărgi la 3 benzi pe sens pe segmentul cuprins între intersecțiile cu străzile Ceaikovski și Mircea Eliade.
După sistematizarea intersecției din zonă traficul rutier va scădea de la o încărcare de 130%, la orele de vârf, la sub 100%, a precizat Mihai Păduroiu, CEO – One United Properties.
Interesant este faptul că dezvoltatorul imobiliar nu se limitează la a construi clădirile cu funcțiuni rezidențiale, de birouri și de retail, ci își asumă și investiția în infrastructura de transport, adică în lărgirea Căii Floreasca, și crearea de spații publice.
Poate că asemenea exemple ar putea duce la un upgrade legislativ care să îi implice pe dezvoltatorii imobiliari în crearea facilităților de infrastructură, atât în ceea ce privește infrastructura de transport, cât și în ceea ce privește utilitățile – rețelele de apă, canalizare, termoficare etc.
În context trebuie menționat faptul că în București, există, în acest moment, un volum de investiții imobiliare de 3,5 miliarde de euro, proiecte cu termene de finalizare până în 2023, potrivit datelor prezentate, ieri, de către Bucharest Real Estate Club.
Proiectele vizează regenerarea urbană, clădiri de birouri și hoteluri în zona ultracentrală, dezvoltări rezidențiale, parcuri logistice și noi scheme de retail.