Peste 50% dintre români cred că au fost expuşi la ştiri false şi dezinformări în ultimele luni!
Articol de bucurestifm, 31 martie 2021, 13:53
Majoritatea românilor sunt de părere că în ultimele luni au fost expuşi la ştiri false şi dezinformări, potrivit unui sondaj INSCOP.
Cercetarea relevă că 55% dintre cei chestionaţi consideră că în ultimele luni au fost expuşi la ştiri false şi dezinformări în mare şi foarte mare măsură, 42,5% au răspuns că într-o mică, foarte mică măsură şi deloc, iar 2,5% nu ştiu sau nu au răspuns.
De asemenea, 58,3% dintre români cred că unele state susţin acţiuni de propagandă şi dezinformare în România într-o mare şi foarte mare măsură, 32,2% – într-o măsură mică şi foarte mică, iar 4,8% cred că deloc şi 4,7% nu ştiu sau nu au răspuns.
Întrebaţi ce ţară sau organizaţie cred că susţine cel mai mult acţiuni de propagandă, dezinformează şi răspândeşte ştiri false în România, 24% dintre cei chestionaţi au răspuns Rusia, 18,5% – Uniunea Europeană, 14,8% – China, 9,2% – Ungaria, 9,2% – SUA, 3,3% – Germania, 1,6% au indicat altă ţară, iar 19,4% nu ştiu sau nu au răspuns.
Sondajul relevă că 60,7% dintre români sunt înclinaţi mai degrabă să aibă neîncredere în informaţiile difuzate la posturile TV, în timp ce 36,3% sunt înclinaţi să aibă mai degrabă încredere, iar 3% nu ştiu sau nu au răspuns.
Totodată, 67,7% au răspuns că sunt înclinaţi mai degrabă să aibă neîncredere în informaţiile de pe paginile de internet ale canalelor mass media, 21,8% – să aibă mai degrabă încredere, iar 10,7% nu ştiu sau nu au răspuns.
În ceea ce priveşte informaţiile citite sau primite pe reţelele sociale, 74,1% dintre respondenţi au răspuns că sunt înclinaţi să aibă mai degrabă neîncredere, 15,8% să aibă mai degrabă încredere, iar 10,1% nu ştiu sau nu au răspuns.
Referitor la informaţiile difuzate de posturile de radio, 44,9% au răspuns că sunt înclinaţi să aibă mai degrabă neîncredere, 40,6% – mai degrabă încredere, iar 14,5% – nu ştiu sau nu au răspuns.
Potrivit cercetării, comparativ românii sunt înclinaţi să aibă mai degrabă încredere în informaţiile difuzate de posturile de radio – 40,6%, în informaţiile difuzate de posturile TV – 36,3%, în informaţiile difuzate de paginile de internet ale canalelor mass media – 21,8%, în informaţiile citite sau primite pe reţele sociale – 18,9%.