Linie telefonică gratuită de sprijin psihologic pentru persoanele afectate de pandemie

Persoanele care se confruntă cu presiunea cauzată de pandemia de COVID-19 vor beneficia, începând de marţi, de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021.9081.

Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de Ministerul Sănătăţii, în parteneriat cu Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech, şi Vodafone România.

Psihoterapeuţii implicaţi în proiect vor prelua apelurile, de luni până sâmbătă, în intervalul 12.00 – 20.00, printr-o centrală virtuală – Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.

„Avem o tensiune cu care ne confruntăm la nivel individual şi la nivelul societăţii. Resimţim cu toţii oboseală, confuzie, câteodată furie. (…) OMS vorbeşte chiar despre epidemie paralelă şi foloseşte termenul acesta atunci când vorbeşte despre deteriorarea sănătăţii mintale în rândul populaţiei. Într-adevăr, unul dintre efectele pandemiei este reducerea accesului la servicii de sănătate mintală în România şi în mai toate ţările de pe glob. (…) Este important să vorbim despre sănătatea noastră mintală la fel cum vorbim despre sănătatea noastră fizică. În termen de sănătate publică, principalul impact psihologic al pandemiei este o rată ridicată de stres şi anxietate. (…) Este important când ne simţim copleşiţi să apelăm la experţi, la psihoterapeuţi. Şi linia telefonică de sprijin psihologic pe care o lansăm astăzi împreună va fi tocmai asta – o soluţie de sprijin pentru orice român afectat de pandemie. (…) Linia de sprijin psihologic este doar un pas pentru sănătatea mintală a românilor într-o perioadă foarte grea„, a declarat ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele Asociaţiei de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale din România, Anca Dobrean, a subliniat că sănătatea mintală este la fel de importantă ca şi sănătatea fizică, iar COVID-19 reprezintă un factor de stres atât pentru pacienţi, cât şi pentru familiile acestora, pentru personalul medical şi de îngrijire, pentru angajatori şi salariaţi, pentru copii, părinţi, profesori.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.