Ion Rădoi (USLM): „Prețul unei călătorii ar trebui să fie de 50 lei, pentru ca metroul să fie rentabil!”

Președintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, susține că planurile Ministerului Transporturilor și ale Metrorex de a eficientiza activitatea de transport subteran de călători sunt nerealiste.

Nici alte metrouri, cu tradiție și cu o dezvoltare mult mai mare, precum cele de le Paris, Londra sau New York, nu sunt rentabile din punct de vedere financiar și sunt subvenționate din bani publici, susține șeful sindicaliștilor de la metroul bucureștean.

Preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor, a declarat Ion Rădoi, într-o conferință de presă susținută astăzi.

El mai spune că administrația Metrorex și Ministerul Transporturilor ar avea în vedere măsuri ce ar duce la disponibilizarea a 1700 de salariați. Asta în condițiile în care există, deja, în deficit de personal pentru exploatarea noii magistrale M5.

„Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune.

În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor, să face metroul rentabil”, a afirmat Ion Rădoi.

Preşedintele USLM a susţinut că nici sistemele de metrou din New York sau din Paris nu produc profit.

„Problema principală pentru noi este insolvenţa metroului şi scoaterea în profit a ceea ce vor ei în funcţie, de activitatea pe care o prestăm. Cum să faci asta? Îi aşteptăm. Directorul actual a spus că în maximum 2 ani el va face metroul profitabil.

Dau un exemplu: în 1904 s-a înfiinţat metroul de la New York. Iată că de atunci până acum, americanii ăştia, cât de proşti sunt ei, n-au reuşit să îl facă rentabil, până azi. Pot să vă dau şi exemplele Germaniei şi Parisul şi care vreţi. Mai cu seamă că sunt oameni din cadrul Federaţiei Europene a Transportatorilor, care au rămas stupefiaţi când au auzit ce se întâmplă în Bucureşti şi nu le vine să creadă”, a mai susținut președintele USLM, Ion Rădoi.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.