Spectacolul ”Henric al IV-lea”, cu Marius Stănescu, premiera lunii mai, la Teatrul Odeon
Articol de andreiabarsanbfm, 17 mai 2021, 16:40
Teatrul Odeon anunță premiera spectacolului „Henric al IV-lea” de Luigi Pirandello, în regia lui Vlad Cristache, cu Marius Stănescu în rolul titular.
Din echipa de creație mai fac parte: Mădălina Niculae și Andreea Tecla – scenografie; muzica originală și interpretarea live Cezar Antal; light-design Cristian Niculescu. În distribuție: Marius Stănescu, Elvira Deatcu, Dan Bădărău, Ionel Mihăilescu, Ioana Bugarin, Eduard Trifa, Gabriel Pintilei, Ionuț Kivu, Relu Poalelungi, Ioan Batinaș, Cezar Antal.
Primele reprezentații vor fi pe 22 și 23 mai, de la ora 19:00, iar premiera oficială, pe 28 și 29. Spectacolul se joacă la Sala Majestic.
„Henric al IV-lea și Hamlet, amândoi trăiesc tragedia descoperirii adevărului și a prăbușirii iluziilor.”, scria criticul și istoricul de teatru Ileana Berlogea.
Pentru Marius Stănescu rolul lui Henric al IV-lea înseamnă a IV-a colaborare a acestuia cu regizorul Vlad Cristache și a IV-a întâlnire cu un text de Luigi Pirandello. Rolul vine după ce l-a jucat pe Hamlet, și chiar în două vesriuni: în „Hamletmachine” de Heiner Müller, regia Dragoș Galgoțiu, la Teatrul Odeon, și în piesa lui Shakespeare, la Teatrul Metropolis, în spectacolul regizat de Lázsló Bocsárdi.
Prozator, teoretician, dramaturg de prestigiu mondial în perioada interbelică, Luigi Pirandello (1867 – 1936) a exercitat o influență covârșitoare asupra teatrului contemporan.
Scrisă în 1921, piesa a avut premiera în România în 1926, în regia lui Victor Ion Popa, la Teatrul Național din Cernăuți. A mai fost montată de Lucian Giurchescu (cu George Constantin), Dominic Dembinski (cu Adrian Pintea), Liviu Ciulei (cu Marcel Iureș), Victor Ioan Frunză (cu Attila Balasz).
În timpul unei partide de călărie, un tânăr costumat în Henric al IV-lea suferă un accident în urma căruia rămâne cu ideea fixă că el este realmente Henric al IV-lea, împăratul german din evul mediu. Timp de 20 de ani, cei din anturajul lui, îi întrețin această iluzie. La un moment dat, va avea o revelație. Dar va reuși să-și smulgă masca de nebun sau va rămâne pentru tot restul zilelor falsul Henric al IV-lea?
Descoperiți răspunsul într-un spectacol care oscilează între iluzie și realitate, între joc și adevăr, între nebunie și luciditate, între mască și anti-mască.
Dorina Lazăr, revenită la conducerea Teatrului Odeon, a anunțat și următoarele spectacole ale acestui an:
„O altă premieră, programată la începutul lunii iunie, la Sala Studio, este Julieta fără Romeo de Bogdan Theodor Olteanu și Alex Mircioi, regia Bogdan Theodor Olteanu.
Cel mai așteptat proiect al trupei noastre, ”Cabaret”, regia, coregrafia, costumele Răzvan Mazilu, cu Ioana Mărcoiu, Mihai Smarandache și Silvian Vâlcu, în rolurile principale va fi reluat în curând.
Anunțăm, de asemenea un spectacol semnat de Alexandru Dabija, după textele scriitorului și publicistului Alexandru Monciu-Sudinski, vechi prieten la teatrului nostru și a cărei scriere, ”Caractere”, s-a mai aflat pe scena noastră acum 40 de ani.
Regizorul Dragoș Galgoțiu pregătește o surpriză pentru Crăciun și desigur avem proiecte frumoase și pentru prima parte a anului care vine”.