De ce deraiază tramvaiele liniei 32?

Arhiva
Un tramvai s-a rupt pe șine și a deraiat pe linia 32, pe sensul de mers  către Piața Unirii. Din fericire, de această dată a fost vorba despre un vagon de serviciu fără pasageri.
Este, însă, cel de-al doilea incident, într-o perioadă scurtă de timp, pe această linie, cel precedent petrecându-se pe 23 iunie.

Adrian Criț (STB) susține că tramvaiele ar deraia din cauza gazonului pus de către Primăria Sectorului 5.

Conform directorului general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, vina ar fi a Primăriei Sectorului 5, care ar fi înierbat calea de rulare a liniei de tramvaie 32, în anul 2017, fără aprobarea STB.

„Nu există o autorizație tehnică, nu a fost avizată de RATB la vremea respectivă și nici lucrărie de înierbare nu au fost recepționate. Practic, tuburile de dren ale infrastructurii au fost colmatate și de acolo rezultă o serie de probleme pe care infrastructura le are în momentul de față”, a spus Criț la Digi24.

Șeful STB a mai declarat că va cere despăgubiri Primăriei Sectorului 5.

„O să trimitem o adresă către Primăria Sector 5 prin care solicităm plata daunelor cauzate prin deraierea celor două tramvaie și faptul că infrastructura pe linia 32 nu a putut fi utilizată timp de câteva ore. Mai mult, STB a fost nevoită să înființeze linii navetă pentru preluarea pasagerilor, care ne-a creat alte costuri”, a spus Criț.

Cristian Popescu Piedone: „Să își vadă de muzeul lor tehnic de tramvaie. Nu deraiază tramvaiul din cauza unui fir de iarbă” 

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone a explicat pentru București FM că lucrările de înierbare a căii de rulare a tramvaielor liniei 32 au fost executate în baza Protocolului de colaborare nr. 39306/11.08.2017 și au fost recepționate prin Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. 109382/14.12.2018.

Ambele documente au fost semnate de către Primăria Sectorului 5 și STB, potrivit probelor puse la dispoziție prin amabilitatea Autorității Locale din strada Fabrica de Chibrituri.

Problema nu o reprezintă gazonul de pe calea de rulare a liniei 32, ci tramvaiele vechi de peste 40 de ani, demne de muzeul tehnic, susține Piedone.

„Nimic nu s-a făcut fără acordul STB. Există un protocol de colaborare și un proces verbal de recepție la finalizarea lucrărilor de înierbare a căii de rulare a tramvaielor liniei 32. De altfel, asemenea linii există în tot Bucureștiul, în toate sectoarele. Unde s-a permis, au fost ecologizate liniile de tramvai. Cu tot respectul pentru această minunată Societate de Transport București, problema este la ei în casă. Tramvaiul nu deraiază din cauza firului de iarbă. Să-și vadă mai bine de acest adevărat muzeu tehnic pe șine, format din tramvaie vechi și de peste 40 de ani unele dintre ele. Locul lor este la Muzeul Tehnic, nu să circule prin București, punând în pericol siguranța călătorilor. Mai bine și-ar reînnoi parcul de tramvaie”, a declarat Piedone pentru București FM.

Ce spune Sindicatul Transportatorilor București…

În context trebuie amintit faptul că Sindicatul Transportatorilor din București a protestat în fața Primăriei Capitalei pentru a atrage atenția asupra subfinanțării transportului public bucureștean.

Liderul sindicaliștilor de la STB, Vasile Petrariu, a tras un semnal de alarmă privind lipsa pieselor de schimb pentru mijloacele de transport și a banilor pentru întreținerea infrastructurii, inclusiv calea de rulare a tramvaielor.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.