Contractul de delegare STB, o mare realizare sau un inconfort pentru cetățeni?

arhiva

Consilierii municipali au adoptat astăzi trei proiecte de hotărâre vizând delegarea serviciului public de transport.

Este vorba despre avizarea studiului de oportunitate pentru delegarea serviciului, delegare de competență către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport București – Ilfov (ADITPBI) și avizarea contractului de delegare a serviciului public de transport în arealul deservit de ADITPBI.

Nicușor Dan spune că acest contract este o mare realizare care va face posibile atât îmbunătățirea calității transportului public, cât și accesarea fondurilor europene.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat în fața consilierilor municipali că noul contract de delegare, pe o perioadă de 10 ani, va permite un control mai bun al ADITPBI asupra STB SA și a celorlalți operatori de transport. În plus, delegarea serviciului este necesară pentru accesarea de fonduri europene, a mai susținut Nicușor Dan.

Vasile Petrariu, Consilier Municipal și șeful sindicaliștilor de la STB spune că, prin contract, se consfințește subfinanțarea transportului public și că cetățenii au de suferit.

Pe de altă parte, consilierul municipal Vasile Petrariu, președinte al Sindicatului Transportatorilor din București (STB), spune că acest contract de delegare consfințește, practic, subfinanțarea transportului public bucureștean. Cetățenii au de suferit în urma subfinanțării transportului public, susține Petrariu.

Șeful sindicaliștilor de la STB i-a mai avertizat pe consilierii municipali și pe primarul Nicușor Dan că, prin programul de transport ce face parte din contractul de delegare, se reduce cu 200 numărul mijloacelor de transport aflate în traseu. Această reducere a dus la dublarea sau chiar triplarea timpilor de așteptare în stații.

„Anul trecut, aveam în traseu 1575 de mijloace de transport, față de numai 1300, câte avem astăzi”, le-a spus Petrariu colegilor din Consiliul General al Municipiului București.

Tăierea a 300 de milioane de lei din alocarea pentru transportul public, față de suma de anul trecut, creează probleme în ceea ce privește menținerea în circulație a parcului de vehicule.

Lipsa pieselor de schimb duce la practica descompletării mijloacelor de transport din parcul rece. Când aceste piese de schimb se vor termina, parcul circulant va scădea și mai mult, a explicat Vasile Petrariu în plenul Consiliului General al Municipiului București.

Lipsa banilor face ca nici curățenia să nu se ridice la standardele dorite. „Cu numai 160 de persoane nu poate fi asigurată curățenia a 1300 de mijloace de transport” , a mai spus consilierul general Petrariu.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.