De astăzi plătim mai mult pentru transportul în comun
Articol de bucurestifm, 1 august 2021, 12:01
Preţul unei călătorii cu metroul sau cu transportul în comun de suprafaţă creşte la 3 lei de duminică, iar un bilet comun STB/Metrorex va costa 5 lei.
Până acum preţul unei călătorii cu mijloacele STB era de 1,3 lei, iar preţul unei călătorii cu metroul, 2,5 lei.
Biletul comun STB/Metrorex în valoare de 5 lei va permite o călătorie cu metroul şi 90 de minute în reţeaua STB.
Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB/Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.
Noutatea la abonamentele de 24 şi 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noţiunea de abonament ‘de zi’ care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea ‘zi’, conform unui comunicat al ministerului, din 13 iulie.
De asemenea, vor exista abonamente de o lună, 6 luni şi 12 luni. Preţurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre reţele (140 de lei în comun STB/Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB/Metrorex), respectiv 700 de lei (1.200 de lei în comun STB / Metrorex).
Tot de astăzi, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) modifică sistemul de transport din întreaga regiune şi dispune eliminarea diferenţelor dintre liniile urbane, cele regionale şi cele expres, toate liniile devenind de tip metropolitan, şi vor funcţiona sub o politică tarifară unică, integrată cu cea a metroului, conform unui comunicat al asociaţiei.
Astfel, din indicativele autobuzelor vor fi eliminate literele, iar toate liniile vor avea un indicativ format din trei cifre. Prima cifră a indicativului sugerează dacă e vorba despre o linie fostă urbană (liniile de autobuz care încep cu 1, 2 sau 3), o fostă linie regională (liniile care încep cu cifra 4), o fostă linie expres (cele care încep cu cifra 7) sau linii navetă, cu caracter temporar (cele care încep cu cifra 6).
Prin această măsură, călătoria cu autobuze ale liniilor regionale, care era restricţionată la limita administrativă a Capitalei, va putea fi continuată până în centrul metropolei, în toată reţeaua de transport, cu o singură validare.