Atenție! Și în Sectorul 5 se ridică mașini!

Printr-o hotărâre adoptată ieri, de către Consiliului Local Sector 5, cu 20 de voturi pentru, 6 abţineri şi unul împotrivă, a fost aprobat regulamentul privind procedura de ridicare, transport, depozitare şi restituire a vehiculelor/autovehiculelor staţionate neregulamentar.

Şoferii care îşi parchează maşinile neregulamentar riscă să plătească cel puţin 200 de lei pentru ridicarea şi transportul acestora, la care ar urma să se adauge 100 de lei pentru prima zi de depozitare.

Potrivit hotărârii, activităţile de ridicare, transport, depozitare şi restituire a vehiculelor sunt efectuate de către Poliţia Locală sau de către persoane special desemnate, conform prevederilor legale.

Agenţii constatatori vor efectua fotografii sau înregistrări video, cu zona în care este staţionat autovehiculul. Nu vor fi ridicate vehiculele în cazul în care în interiorul acestora este vizibilă prezenţa unei persoane.

Tarifele de ridicare sunt de:

  • 100 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv;
  • 150 lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.

Tarifele de transport sunt de:

  • 100 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv;
  • 150 lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.

Tarifele de depozitare se stabilesc în funcţie de perioada de staţionare a vehiculului în depozit.

În momentul depozitării efective, se percepe un tarif de 100 de lei pentru 24 de ore, iar după această perioadă, în funcţie de timpul de depozitare, câte 50 de lei pentru fiecare zi de staţionare în depozit.

Contravaloarea operaţiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore, începând cu data şi ora depozitării, nefracţionat.

Plata tarifelor de ridicare, transport şi depozitare se efectuează către Sectorul 5 al Municipiului Bucureşti, prin instrumente electronice de plată. La plata tuturor tarifelor se percepe TVA.

Dacă proprietarul maşinii se prezintă în timpul operaţiunii de ridicare, înainte ca autospeciala să fie pusă în mişcare, acesta va fi sancţionat pentru abaterea săvârşită şi va achita tariful de ridicare, urmând să îi fie eliberat vehiculul, la locul constatării.

Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de şase luni, exceptând situaţia în care proprietarul depune cerere de renunţare a dreptului asupra bunului.

Restituirea vehiculului se va face numai proprietarului / deţinătorului / utilizatorului legal şi doar după achitarea tarifelor aferente.

„Ţinând cont de faptul că staţionarea neregulamentară autovehiculelor pe partea carosabilă sau în alte locuri interzise este tot mai frecvent întâlnită pe domeniul public aflat pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 5, iar consecinţele sunt suportate zilnic atât de către participanţii la trafic, cât şi de ceilalţi cetăţeni, sunt impetuos necesare măsuri pentru sancţionarea celor care încalcă normele legale, inclusiv prin ridicarea autovehiculelor care constituie adevărate obstacole pentru circulaţia rutieră şi pietonală, generând un potenţial pericol de accidentare”, prevede raportul de specialitate.

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, a declarat pentru București FM: „Asta nu înseamnă că, de mâine, intră în pâine hingherii de mașini, care ridică doar ca să își facă planul, să câștige bănuțul pe spinarea cetățenilor din Sectorul 5 sau al celor care vin cu treabă la noi în Sector.

Nu vor fi ridicate decât mașinile care blochează carosabilul, traficul rutier sau trotuarele și nu mai pot pietonii să treacă, cele parcate pe treceri de pietoni, în stația de autobuz sau care blochează intrarea într-o școală, într-un spital…”.

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar este, însă, echilibrată de efortul Primăriei Sectorului 5 de a oferi noi locuri de parcare, pentru ca șoferii să poată parca regulamentar.

„Nu ne limităm doar să ridicăm mașini. În paralel, muncim pentru a amenaja și construi parcări, ca să le oferim oamenilor posibilitatea să parcheze regulamentar. În acest efort se înscriu, de exemplu, parcările ce vor fi construite pe Șoseaua Alexandriei nr 22-24, la intersecția cu Strada Mărgeanului, o parcare cu trei etaje și 496 de locuri; pe Calea Rahovei nr 327, o parcare cu două etaje și 142 de locuri, și pe Strada Bârcă, o altă parcare, de asemenea cu două etaje și 142 locuri.

Trebuie să menținem un echilibru între crearea de locuri de parcare și sancționarea celor care parchează aiurea, neregulamentar, să facem diferența între cei care nu au unde să parcheze și cei care nu vor să parcheze civilizat”, a mai explicat Piedone.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.