Ateliere de muzică, solfegiu și improvizație muzicală la Seminarul Dalcroze
Articol de bucurestifm, 8 septembrie 2021, 11:29
Asociația Cultură prin Muzică organizează Seminarul Dalcroze: muzică – ritmică, solfegiu și improvizație muzicală în perioada 25 – 26 septembrie, la Hanul Gabroveni. Seminarul Dalcroze face parte integrantă din programul de formare continuă Certificatul Dalcroze în România, un program unic, deschis în premieră în România în urma parteneriatului dintre Institutul Jaques-Dalcroze Geneva și Asociația Cultură prin Muzică.
Seminarul Dalcroze este susținut de profesorul Jean-Marc Aeschimann și se adresează profesioniștilor din domenii artistice și non-artistice – profesori de muzică (profesori de educație muzicală, profesori de instrument), muzicieni, studenți UNMB, dansatori, actori, terapeuți, educatori, asistenți sociali. Seminarul va include cursuri de ritmică, solfegiu și improvizație muzicală adaptate nivelului participanților.
„În cadrul Seminarului Dalcroze vom analiza împreună noi variante de abordare a parametrilor muzicali – ritmul, frazarea, armonia. Vom explora cum putem improviza diferite muzici pentru a le asocia unor experiențe de mișcare.
Începem simplu, prin a merge pe muzică, apoi procesul devine mai complex și ajungem să explorăm diferite universuri de interpretare și joc muzical, poezie și diferitele interferențe dintre ele.” (Jean-Marc Aeschimann, profesor Seminar Dalcroze și Directorul programului de formare continuă Certificatul Dalcroze în România).
Metoda Dalcroze este o metodă specială de predare a muzicii, care pune accent pe experiență înainte de știință, pe legătura esențială între mișcarea corporală și muzicalitate. Folosind o abordare interactivă și pluridisciplinară, pedagogia Dalcroze permite dezvoltarea inteligențelor multiple și exersarea facultăților afective, motrice, imaginative, spațiale și intelectuale, în relație cu muzica. Lecțiile de ritmică Dalcroze se predau în grup și au ca rol schimburile sociale, cooperarea, dar și capacitatea de adaptare, imitare și integrare. Profesorul improvizează, inventează spontan muzica și suscită reacții. Pedagogia Dalcroze implică exerciții variate, deschise la adaptări, în funcție de nivelul fiecărui participant.
În Elveția este utilizată și aplicată în școlile primare, în lucrul cu persoane vulnerabile (vârstnici, copii mici, persoane cu sănătate fragilă, persoane cu dificultăți de integrare, învățare, concentrare etc), ca terapie în diferite afecțiuni (terapii recuperatorii, boli degenerative, tratament post-traumatic etc).
Detalii despre program și modalitatea de participare: https://bit.ly/3mZaO3L