Vasile Petrariu (lider sindical STB): Salariile noastre sunt destul de mici!
Articol de Mircea Apostolescu, 1 octombrie 2021, 08:56
Liderul Sindicatului Transportatorilor din București, Vasile Petrariu, a declarat pentru București FM că salariile angajaților din cadrul Societății de Transport București SA (STB SA) sunt mici în comparație cu dificultatea muncii acestora.
Spre exemplu, salariul de încadrare al unui conducător de vehicul este de 3.700 de lei.
Venitul poate crește dacă acesta acumulează ore suplimentare, 10-12 zile lucrate consecutiv, sâmbete, duminici și alte sărbători legale.
Dar, cum taxele, impozitele și contribuțiile sunt destul de mari, un șofer sau un vatman nu ajunge să ia mai mult de 3.500 de lei în mână, explică șeful sindicaliștilor de la STB.
În schimb, munca acestora este foarte grea. Cei de la schimbul întâi se trezesc la 3 dimineața, ca să ajungă la autobaze și depouri și să poată fi cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele pe traseu la ora 5.
Ei nu ajung acasă până după ora 16.
Cei de la schimbul al doilea ajung să intre în depouri și autobaze și după ora 1 noaptea. Deci, acasă pot ajunge și la 3 dimineața. De multe ori, viața de familie are de suferit, din cauza acestui tip de program, a declarat liderul sindical STB.
Șoferii și vatmanii își conduc vehiculele câte 8, 10 sau chiar 12 ore, în condițiile traficului infernal din București.
Conducătorii de vehicul au o imensă responsabilitate față de călători, de a căror siguranță răspund de la urcarea și până la coborârea acestora.
Șoferii și vatmanii, alături de personalul de control, sunt interfața dintre STB și călători. Venind în contact direct cu cetățenii, acești salariați suportă toată presiunea, toate nemulțumirile oamenilor generate de întârzierile mijloacelor de transport, de aglomerația și starea curățeniei din autobuze, troleibuze și tramvaie. Șoferii, vatmanii și controlorii suportă izbucnirile nervoase și, uneori, chiar înjurăturile călătorilor, fără a avea nici o vină pentru traficul aglomerat și reducerea parcului circulant care duc la întârzieri și aglomerație. Starea precară de curățenie a mijloacelor de transport în comun și lipsa aerului condiționat sunt cauzate, deseori, tot de lipsa banilor pentru piese de schimb și pentru curățenie, nu de conducătorii de vehicul, explică Vasile Petrariu.
Liderul sindical de la STB spune că, la momentul oportun, va aduce în dezbaterea publică o comparație între salariile celor care prestează serviciul public de transport, angajații STB, și salariile celor care coordonează acest serviciu, la nivelul Bucureștiului și Ilfovului.