Crește subvenția STB? Va veni mai repede autobuzul?

La inițiativa primarului general al Capitalei Nicușor Dan, consilierii municipali vor dezbate, vineri, un proiect de hotărâre privind majorarea subvenției pentru transportul public local cu 100 de milioane de lei.
Astfel, suma destinată acoperirii diferențelor de preț și tarif ar urma să ajungă la 1.311.900.000 lei.

Președintele Sindicatului Transportatorilor din București, Vasile Petrariu, a declarat pentru București FM că suma este, în continuare insuficientă. Prin acest proiect, edilul Nicușor Dan ar completa, de fapt, finanțarea pentru STB SA, care a fost diminuată la adoptarea bugetului Primăriei Capitalei, explică Vasile Petrariu.

„A recunoscut (… primarul general Nicușor Dan n.r.) că ceea ce am spus noi la votarea bugetului Primăriei Capitalei a fost corect. Și anume că s-a diminuat finanțarea pentru transportul public. Iar, acum, a recunoscut, practic, că trebuie să completeze ceea ce a diminuat acum câteva luni de zile. Suma este, în continuare, insuficientă. Primăria, prin intermediul Asociației pentru Dezvoltare Intercomunitară (…pentru Transport București – Ilfov n.r.) ar trebui să stabilească o politică mult mai clară, și fără a o duce într-o zonă de publicitate, ca să colaboreze cu STB SA (…) și, împreună, să găsim soluțiile prin care cetățenii să beneficieze de un transport de calitate. Că, până la urmă, interesul tuturor cred că ăsta ar trebui să fie”, spune liderul sindicaliștilor de la STB.

Pe de altă parte, Vasile Petrariu recunoaște că, în prezent, suntem departe de acest deziderat. Dar acestă stare a fost cauzată tocmai de subfinanțarea transportului public local, susține liderul sindical. Intervalele tot mai lungi de așteptare în stații și aglomerația din mijloacele de transport sunt cauzate de reducerea parcului circulant zilnic cu peste 200 mijloace de transport în comun.

„Ca reprezentanți ai salariaților, ne dorim ca cetățenii să fie din ce în ce mai mulțumiți de calitatea transportului public local. Din păcate, suntem departe de acest deziderat, pentru că s-au întrerupt o serie de proiecte care ar fi dus la creșterea calității transportului public local. Faptul că s-a diminuat finanțarea ne-a adus în situația în care am redus cu peste 200 de vehicule parcul circulant zilnic. Ceea ce înseamnă un criteriu de performanță nesatisfăcător pentru cetățeni, care așteaptă din ce în ce mai mult în stații și vehiculele sunt din ce în ce mai aglomerate”, a declarat Vasile Petrariu pentru București FM.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.