Mesajul campaniei #PeBune?, prezent în aproape 1000 de locuri de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități!

Campania #PeBune? aniversează anul acesta 4 ani de la lansare. În acest interval, mesajul campaniei pentru eliberarea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități și ocupate abuziv a ajuns în aproape 1.000 de locuri de parcare dedicate, din 133 de localități din România.

Prin mesajul: „Persoanele cu dizabilități nu își doresc loc de parcare dedicat, însă au nevoie de el”, campania se adresează șoferilor cu și fără dizabilități, viitorilor șoferi și pietonilor, și transmite îndemnul de respectare a unuia dintre drepturile persoanelor cu dizabilități din România. Obiectivul este de a convinge șoferii fără dizabilități să elibereze locurile de parcare care nu le sunt dedicate și de a-i încuraja și pe alții să le urmeze exemplul.

La nivel național, peste 8.500 de șoferi și pasageri cu dizabilități folosesc autovehicule adaptate pentru a se deplasa, conform datelor oferite de Registrul Auto Român, la solicitarea înaintată de Fundația Motivation România, aferente perioadei ianuarie 2012 – iulie 2021.

„Sunt reguli de circulație pe care le respectăm cu toții pentru că vrem să ajungem cu bine acasă, la serviciu sau oriunde este destinația noastră. Iar asta ne face egali în trafic. Sunt un șofer cu dizabilități, iar într-o parcare publică, încerc să identific locurile de parcare dedicate. Ține de noroc să identific cu ușurință locurile semnalizate corespunzător. Nu de puține ori am avut surpriza neplăcută ca acele locuri să fie ocupate abuziv de alți conducători auto, fără dizabilități. În astfel de momente am resimțit acut sentimentul de inegalitate. Îmi doresc ca prin campania #PeBune? lipsa de informare să se diminueze, pentru a deveni cu toții parteneri egali în trafic și nu numai”, a declarat Dan Humă, utilizator de scaun rulant și instructor de viață independentă.

Campania constă în amplasarea la locurile de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități a unor panouri cu vizualul campaniei, distribuirea de pliante informative, difuzarea clipului video pe canalele de comunicare interne și externe ale partenerilor, precum și mesaje online în social media.

Toate acestea urmăresc informarea publicului larg în vederea creșterii accesului șoferilor sau pasagerilor cu dizabilități la locurile de parcare dedicate lor.

Campania #PeBune? este sprijinită de parteneri centre comerciale, magazine cu produse de uz larg, precum și de instituții publice, la nivel național.

„De 4 ani ducem mesajul campaniei #PeBune? în cât mai multe medii, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane. Credem, în continuare, că este important să informăm, să educăm participanții la trafic despre importanța locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități. Ne dorim să ținem cât mai mult activă campania, pentru ca mesajul de a lăsa libere acele locuri de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități care au nevoie de ele, să ajungă în cât mai multe orașe din România”, a declarat Cristian Ispas, director general al Fundației Motivation România.

Ideea campaniei a fost conturată în cadrul proiectului „8 ore peste program pentru o cauză bună” al Fundației Comunitare București, care a adunat laolaltă pentru o întâlnire de lucru, profesioniști din mai multe arii profesionale și ONG-uri.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.