Investițiile din acest an în școlile din Sectorului 1 sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire!

Ruxandra Regalia: „Am avut niște proiecte frumoase propuse odată cu bugetul, dar din aceste proiecte nu s-a realizat absolut nimic”.

Investițiile, bugetate la începutul anului, în infrastructura educațională a Sectorului 1 nu s-au realizat. La unități de învățământ precum Școala „Pia Brătianu” sau Școala „Herăstrău”, elevii învață încă în trei schimburi.
Mai mult decât atât, există școli unde cursurile se desfășoară on-line pentru că anumite clase nu au spații de învățământ nici măcar în trei schimburi.
De asemenea, nu au fost finalizate bazinele de înot – care se aflau la un stadiu de 75-80%, și sălile de sport pe care Primăria Sectorului 1 le trecuse în bugetul de investiții pe anul în curs, afirmă consilierul local Ruxandra Regalia.

Multe dintre investițiile realizate au rămas neplătite, mai afirmă Regalia, care este profesor de 43 de ani.

„Vreau să vă spun că suntem în final de an, am avut niște proiecte frumoase, propuse odată cu bugetul, dar din aceste proiecte nu s-a realizat absolut nimic. Vorbim despre faptul că ne-am propus, în septembrie 2021, să nu mai existe nicio școală în trei schimburi în Sectorul 1. La acest moment, Școala „Pia Brătianu”, Școala „Herăstrău” încă funcționează în trei schimburi și un pic. Zic un pic, pentru că unele clase sunt în on-line, fiindcă nu au spațiu nici măcar pentru a-l treilea schimb”, a spus Ruxandra Regalia în fața colegilor săi din Consiliul Local.

Conform situației prezentate de către consilierul local Ruxandra Regalia, printre nerealizările la capitolul investiții în infrastructura școlară a Sectorului 1 se numără sălile de sport de la Școala 183 și de la Liceul „Nicolae Iorga”, unde 1647 de elevi nu beneficiază de sală de sport.
Tot la capitolul nerealizări se numără bazinele de înot de la Școlile 178 și 175 „Sfântul Nicolae” și de la Grădinița 222.
La Liceul „George Enescu” nu a fost achitat pianul achiziționat în luna septembrie.
La Colegiul Tehnic „Mihai I” elevii nu pot merge la școală din cauză că punctul termic nu funcționează, țeava care alimentează clădirea cu agent termic fiind spartă. Elevii sunt toți în on-line.
Școala „Eugen Barbu” are centrala termică de la grădiniță nefuncțională.
La Școala 192 există lucrări de hidroizolații neplătite.
La Școala „Uruguai” nu au fost achitate reparațiile centralei și cele la instalațiile sanitare.
La Liceul „Ion Luca Caragiale” trebuie reparat acoperișul sălii de sport. Școala 162 are nevoie de o sală de festivități, iar Școala 183 trebuie să își repare centrala termică.

De asemenea, la alte unități de învățământ au rămas doar în stadiul de promisiuni aparate de aer condiționat, sunt probleme cu infiltrațiile și instalațiile electrice.

Clotilde Armand: „Putem să ne felicităm. Suntem, pentru partea de școli, administrația care a avut cele mai multe realizări de când există acest sector”.

În replică, edilul Clotilde Armand crede că actuala administrație din Banu Manta are cele mai mari realizări în ceea ce privește investițiile în infrastructura de învățământ, de la înființarea Sectorului 1 până în prezent.

„(…) Eu cred că, chiar dacă au fost multe dificultăți, putem să ne felicităm. Suntem, pentru partea de școli, administrația care a avut cele mai multe realizări de când există acest sector – școală nouă, inaugurată, o extensie nouă inaugurată ISU, trei școli în proiectare și execuție și multe altele. Într-adevăr sunt niște lucruri care nu au fost finalizate, în primul an (…)”, a declarat Armand în fața consilierilor locali.

Ruxandra Regalia: „Dacă am extins „Enescu” în Poligrafiei, asta nu înseamnă școală nouă”!

Ruxandra Regalia opinează, însă, că extinderea Colegiului „George Enescu” în fostul sediu al ADP Sector 1, din Bulevardul Poligrafiei nr 4, nu reprezintă o școală nou construită.

„Eu vreau să vă spun că punctul meu de vedere, al unui om care 43 de ani a lucrat în învățământ, este că, dacă am extins o școală, cum am extins „Enescu”, în Poligrafiei, sau ne-am propus să relocăm patru clase pregătitoare în Direcția de Protecție a Copilului, asta nu înseamnă școală nouă. Faptul că „Enescu” ocupă un spațiu (…) care acum doi ani era al ADP-ului și ei s-au mutat cu cățel acolo, fără instrumente, fără nimic, pentru mine nu e școală nouă”, spune Ruxandra Regalia.

Cristian Tudose: „Ar fi bine să nu se mai arunce banii să dăm cu lavabil ca, după aceea, să punem antifonul”!

Și consilierul local Cristian Tudose susține că spațiile din fosta clădire a ADP Sector 1, din Poligrafiei nr. 4, trebuie amenajate corespunzător, adică antifonate, pentru a putea fi utilizate drept cabinete de studiu pentru diverse instrumente. În caz contrar, fără antifonare, elevii se deranjează unii pe ceilalți, atunci când încearcă să studieze la instrumentele respective, explică Tudose.

„Atâta timp cât instrumentele se aud foarte puternic de la o sală la alta, propun și sugerez să se facă și o antifonare profesionistă. Există materiale fonoabsorbante de bună calitate și nici la prețuri foarte exagerate. Deci nu va costa enorm de mult această situație. Și să le oferim, într-adevăr, condiții profesionale. Totodată, este păcat să nu facem niște investiții mai mult decât doar să tăiem niște panglici la deschidere. Ar fi bine să nu se mai arunce banii să dăm cu lavabil ca, după aceea, să punem antifonul. Antifonarea se face cu o substanță care se aplică și tip spray, există burete de antifon (…) Din acest punct de vedere, ar fi benefic ca, odată ce intră un constructor pentru amenajarea acelor spații, să i se spună ce are de făcut de la bun început. Se poate pune acel antifon și pe uși. O să rămână doar partea cu geamurile, la care se pun niște storuri tot fonoabsorbante, să nu deranjeze nici în exterior și nici celelalte săli prin exterior”, a explicat Cristian Tudose.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.