„Dinastiile luxului” – o carte despre o altfel de istorie

arhiva

Dacă vă plac istoriile despre dinastii, despre apariția, mărirea, decăderea sau modul cum acestea reușesc să își păstreze puterea, atunci cartea scrisă de Yann Kerlau, „Dinastiile luxului”, și apărută în traducere românească la editura Baroque Books, este lectura potrivită pentru dumneavoastră.

În cartea lui Kerlau nu este vorba despre case regale ori princiare, ci despre branduri care au marcat istoria modei, a parfumurilor și a tot ceea ce ține de ceea ce noi numim lux, fie că este vorba despre o sticluță de parfum cât o fiolă sau despre automobile.

Nume precum Chanel, Ferragamo, Gucci, Louis Vuitton, Rolls Royce ne sunt bine cunoscute măcar din reclame. Sunt mulți oameni care ar fi dorit să aibă măcar un obiect cât de mic, măcar un breloc care să poarte sigla unei astfel de mărci.

Însă în cursul ultimilor patruzeci de ani, lumea luxului a suferit mutații neașteptate, iar peisajul internațional al brandurilor de lux a fost de-a dreptul bulversat. Astfel, după cum ne spune chiar autorul, „În cimitirul brandurilor de modă, dispăruții nu se numără cu zecile ci cu ”pachetele” de câte cincizeci: Montana, Gres, Schiaparelli, Philippe Venet, Per Spook, Jean Louis Scherrer, Patou și câte alte mărci au depins în sensul supraviețuirii de investițiile făcute la noroc de oameni de afaceri mai mult sau mai puțin avizați”.

Dacă imperiile modei, create de la zero cu multă trudă de femei și bărbați care au sacrificat multe dar nu și ambiția lor, au avut anii lor de glorie înainte și după cel de-al Doilea Război Mondial, după anul 1980 și cam până în anul 2000 situația avea să se schimbe foarte mult.

După ce ani de-a rândul aceste afaceri din domeniul luxului au fost conduse impecabil, noile generații, urmașii acelor oameni care fiecare în parte și-a urmat visul și au condus business-ul cu o mână de fier, iar adesea s-au luptat pentru a-l păstra, ei bine, acești urmași au abandonat controlul de cele mai multe ori de bunăvoie și nu o dată din pură imprudență. Ei s-au lăsat vrăjiți de promisiunile unor oameni de afaceri mai mult sau mai puțin bine intenționați. Așa au ieșit din scenă familii ca Guerlain, Gucci or Cartier și au intrat în lumina reflectoarelor mari magnați.

Însă, chiar și în aceste condiții au existat și afaceri care au reușit să supraviețuiască și să își recapete strălucirea. Este interesant de văzut cum au reușit să supraviețuiască șocului preluării  și ce a mai rămas din ele.

Astfel că din „Dinastiile luxului” veți afla povestea unor branduri, povestea a unor familii care au avut ambițiile lor, momentele lor de glorie dar și dramele lor.

Cartea este scrisă de un om care a cunoscut și cunoaște această lume cu bune și cu rele și al cărui parcurs în viață ar putea fi subiectul unei cărți.

Yann Kerlau a practicat avocatura la New York și Paris, iar apoi și-a făcut debutul în lumea mărcilor de lux, începând să lucreze pentru Casa Yves Saint Laurent. Din 2009 a preluat postul de director general al Grupului Gucci, unde s-a apropiat cel mai mult de departamentul de cosmetică și parfumuri. Datorită activității sale a călătorit în toată lumea și a scris multe cărți dedicate industriei luxului, istoria, lectura și scrisul fiind celelalte pasiuni ale sale.

Se pot spune multe despre cartea „Dinastiile luxului” dar eu nu vă mai spun decât că nu o veți lăsa cartea din mână până când nu veți întoarce și ultima pagină.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.