Tot fără căldură, dar cu call-center!
Articol de Mircea Apostolescu, 7 februarie 2022, 12:26
Locatarii a sute de blocuri din toate sectoarele Capitalei suferă și astăzi de lipsa căldurii și apei calde. Cel mai greu încercate sunt sectoarele 2 și 3.
Însă, și în Sectorul 1, de ieri, zeci de blocuri din zona Calea Griviței – Bulevardul Ion Mihalache nu au nici agent termic, nici apă caldă.
Pe 18 noiembrie 2020, primarul general Nicușor Dan anunța înființarea, la Primăria Capitalei a unui call-center, care să informeze cetățenii asupra avariilor din sistemul de termoficare.
„În ceea ce privește termia, ce putem să facem (…) vom informa cetățenii în timp real despre ce se întâmplă (…) call-center-ul pe care l-am înființat în interiorul Primăriei (…Capitalei n.r.) pentru ca să nu mai existe situații în care bucureștenii să sufere din cauza unei avarii pe căldură sau apă caldă și să nu știe ce se întâmplă și în cât timp această avarie se poate rezolva”, declara Nicușor Dan.
Site-ul scrie una, call-center-ul spune alta!
Oamenii, fie simpli cetățeni, fie președinți de asociații de proprietari sună la call center-ul Primăriei Capitalei pentru a afla de ce și cât trebuie să mai înghețe în apartamente.
Deși pe site-ul Companiei Municipale Termoenergetica se spune în mod clar că problema este o avarie survenită la rețeaua primară de termoficare, în zona Calea Griviței, avarie ce va fi remediată până la orele 23:30, la telefon cetățenii află că ar fi vorba despre nefuncționarea CET Grivița.
Directorul general al CET Grivița a declarat, însă, pentru București FM că CET Grivița livrează agent termic în parametrii normali.
„(…)Ca să scape de toate telefoanele care vin din zona asta, spun foarte clar: CET Grivița nu dă căldură. Și au scăpat. Și sună toată lumea pe capul nostru și ne întreabă. CET Grivița a funcționat și funcționează în parametrii nominali. Asta pot să vă spun și să vă confirm. Nu este problema noastră. CET Grivița este un producător de energie termică care o livrează la gardul centralei, în rețeaua de termoficare a Bucureștiului, gestionată de Termoenergetica. Unde se duce, dacă nu se duce, nu știm. Nu e treaba noastră. Noi producem normal și fără nici o sincopă. (…) Și pe mine mă sună persoane și președinți de asociații de proprietari din zonă și îmi spun: domne’, Termoenergetica mi-a spus că CET Grivița NU dă căldură”, a declarat pentru București FM Doru Mândrican, directorul general al CET Grivița.
Dacă vreți să știți adevărul, consultați www.cmteb.ro!
Așadar, pentru a identifica corect cauza pentru care nu aveți apă caldă și căldură, cel mai sigur este să consultați site-ul Companiei Municipale Termoenergetica – www.cmteb.ro, la rubrica „Funcționare sistem termoficare”.
Numai acolo veți afla cauza exactă – avarie la rețeaua primară, secundară, la punctul termic sau lipsă parametrii agent termic, cât și momentul probabil al remedierii avariei, după care se va relua furnizarea. Este bine de știut că doar mențiunea „lipsă parametri pentru livrare” indică nefuncționarea unui CET.