Săptămâna trecută s-au desfășurat majoritatea evaluărilor anuale ale managerilor teatrelor din capitală. Acestea vor continua până pe 12 aprilie.
Așa cum a anunțat primarul general, pe pagina sa de Facebook, acestea sunt transmise online, pe site-ul PMB, dacă respectivul manager și-a dat acordul.
Notele vor fi anunțate public la încheierea tuturor evaluărilor și soluționarea contestațiilor. Conform procedurii, pentru a-și continua mandatul, un manager trebuie să obțină la această evaluare minim nota 7.
Marinela Țepuș, managerul Teatrului Nottara, a anunțat duminică, la prânz, tot pe aceeași rețea de socializare, într-o scrisoare către nottariști că urmează să fie demisă începând cu 18.04.2022. Evaluarea sa pentru anul 2021, s-a desfășurat vineri, de la 9:30, iar contestația nu îi va fi acceptată: ”…în urma ultimei evaluări ”regizate” sub forma unei ”execuții publice”, și, în sfârșit, în urma respingerii contestației care va urma, voi fi destituită din funcție ca fiind ”incompetentă”, începând cu 18.04.2022”.
După cum știți, în urma exprimării publice a unor nemulțumiri privind felul în care se organizează evaluările managerilor de teatru din subordinea PMB și CGMB, în urma exprimării publice a felulului în care s-au propus/aprobat bugetele pentru teatrele din subordinea PMB și CGMB în acest an, în urma unei reclamații depuse de către 15 colegi împotriva mea, în urma ultimei evaluări ”regizate” sub forma unei ”execuții publice”, și, în sfârșit, în urma respingerii contestației care va urma, voi fi destituită din funcție ca fiind ”incompetentă”, începând cu 18.04.2022.
Îmi pare rău că v-am expus acestei situații și vă rog să aveți înțelepciunea de a fi verticali până la capăt. Pentru a opri orice urmă de război, pentru a evita scindări și scandaluri inutile, sper ca Domnul Primar General să aibă înțelepciunea de a alege drept manager interimar o adevărată personalitate a Teatrului Nottara, un nume cu rezonanță în teatrul românesc, care nu a putut fi târât în comportamente lașe și partizane, o personalitate care are capacitatea de a conduce 149 de angajați, nu doar pe cei 15-20 colegi nemulțumiți.
Sper din tot sufletul ca următorul director să aducă liniște acestui colectiv greu încercat în ultima lună.
Mulțumesc celor 86 de semnatari ai scrisorii prin care ați încercat să susțineți ca Domnul Primar General să nu plece urechea la o reclamație cu ”mize și ambiții personale” la ”zvonuri și informații parțiale, scăpate pe surse incerte, într-o manieră specifică delațiunilor fabricate în perioada regimurilor totalitare”. Din păcate, Domnul Primar General a eludat o solicitare asumată, plecând urechea la o reclamație (deocamdată) anonimă.
Cât despre mine, las în urmă postul de director al unei instituții controlate sub toate aspectele și vom aștepta raportul Corpului de Control al PG pentru a vedea rezulatele reale ale acestei verificări. Las în urmă zeci/sute de demersuri în vederea aprobării lucrărilor de consolidare. Las în urmă dragostea mea pentru acest teatru și pentru toți lucrătorii săi. Sunt sigură că, de această dată, cauza scoaterii imobilului de pe lista de consolidări a fost scandalul iscat de către cei 15 colegi în jurul numelui meu (sprijiniți de către directoarea Direcției Cultură, Învătânt, Turism, dna Liliana Fedorca). Le rămâne lor obligația de a face următoarele demersuri. Sper să o facă exact cu aceeași tenacitate cu care au urmărit demiterea mea.
În ceea ce mă privește, voi apela la toate căile legale pentru a-mi căuta dreptatea. Așa cum am făcut-o de fiecare dată. Ultima rugăminte pe care v-o adresez este aceea de a nu lăsa teatrul pe mâna unor impostori!!! Vor urma promisele (de către USR) ”comasări” (restructurări). Sper să aveți parte de un director care să vă reprezinte pe toți și care să vă apere la nevoie, neacceptând compromisuri pentru a-și salva propriul post!
Vă mulțumesc pentru tot ce am realizat împreună de 26 de ani încoace (cu unii chiar de 26, cu alții de mai puțin)!
Ceea ce promit tuturor este că va urma un interimat a cărui lungime depinde de persoana care va ocupa postul de manager, întrucât luni, 11.04.2022, avocații mei (nu ai teatrului) vor depune, la PMB, documentele doveditoare ale deschiderii primului proces, referitor la evaluarea ilegală făcută în 2022 pentru 2020. Va urma cel de-al proces, care se referă la evaluarea pentru 2021. Momentan, este singura posibilitate de a feri teatrul de schimbări majore, interimatul nepermițând măsuri drastice decât dacă vor exista deraieri grave de comportament ale angajaților. Câtă vreme va exista un litigiu (cunoscut de PMB), legal NU se va putea organiza concurs pentru ocuparea postului de manager.
Vă urez/ne urez succes tuturor celor care aparțin cu adevărat acestui teatru și promit că, atâta timp cât voi fi sănătoasă la minte, la trup și la suflet, voi rămâne alături de voi, așa cum sunt de 26 de ani, împliniți pe 1 aprilie a.c.!
Așteptăm, așadar, momentul în care vor fi comunicate notele obținute de fiecare manager în parte și deciziile pe care le vor lua autoritățile.