A fost semnat contractul programului de modernizare a Complexului Feroviar București

Foto: ziare.com

CFR Infrastructură a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a Complexului Feroviar București.

​Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea ISPCF SA – Baicons Impex SRL au semnat contractul, în valoare totală de 20.7 miloane lei (fără TVA), pentru intocmirea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București.

Lungimea desfășurată a liniilor de cale ferată este de aproximativ 605 km.

Sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 21 de luni.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

  • Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;
  • Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;
  • Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual.

Restul infrastructurii feroviare va fi analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, pentru trenurile de pasageri și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă.

Obiectivele investiției sunt:

  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București
  • eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale
  • prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov
  • decongestionarea traficului rutier în Municipul București și implicit reducerea factorului poluat.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.