Nicușor Dan crede că este rezonabilă curățenia din mijloacele de transport ale STB!

Arhiva

Nicușor Dan: Curățenia din mijloacele de transport e rezonabilă, iar controalele ANPC sunt politice!

Primarul general al Capitalei Nicușor Dan acuză controale „politice” ale ANPC, atât în ceea ce privește mijloacele de transport ale Societății de Transport București (STB), cât și în ceea ce privește locurile de joacă pentru copii și spitalele aflate în administrarea Municipalității.

Edilul șef spune că circulă cu autobuzul și crede că nivelul de curățenie din mijloacele de transport ar fi unul „rezonabil”.

Sunt 150 de angajați care lucrează la igienizarea autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor, atât în autobaze și depouri, cât și la capetele de linie, iar aspectul neplăcut ar fi dat de linoleumul vechi, nu de mizerie, mai afirmă Nicușor Dan.

„(…) De data asta, este evident. Adică, din toate locurile de joacă din București, s-au ales cele ale Primăriei Capitalei. Eu merg cu fetița într-un loc de joacă din Sectorul 5 și este mai rău decât cel al Primăriei Capitalei, de exemplu. Au urmat spitalele, acum urmează autobuzele și probabil că vor urma alte zone ale activității noastre. (…) Curățenia se face. Nu este la standardele pe care le vrem, pentru că asta ar necesita niște investiții pentru care în momentul ăsta nu avem bani. (…) Ne-am dori să schimbăm linoleumul din toate tramvaiele și din toate autobuzele, pentru că sunt unele unde lucrul acesta nu s-a mai întâmplat de zece – cincisprezece ani. Dar nu avem 40 de milioane de lei, în momentul ăsta, ca să-l schimbăm. Și, de-asta, aspectul poate să pară ăăă… Adică nu e neapărat o problemă de curățenie, cât este… (…) Sunt 150 de oameni care lucrează și în autobaze și în depouri și la capetele de linie. (…). Nu este mizerie, haideți. Este rezonabil, este rezonabil. Eu merg cu transportul public”, a declarat Nicușor Dan.

Vasile Petrariu (Sindicatul Transportatorilor din București): „Problemele sunt reale, problemele sunt exact așa cum am văzut că sunt evidențiate de controalele ANPC”!

Pe de altă parte, președintele Sindicatului Transportatorilor din București, sindicatul majoritar din cadrul STB, afirmă că problemele constatate de controalele ANPC sunt reale.

Societatea de Transport București suferă de o puternică subfinanțare – prin tăierea încă de acum doi ani, a 300 de milioane de lei de la subvenția pentru transportul public și reducerea prestației, ceea ce generează atât probleme în cea ce privește curățenia, cât și probleme privind starea tehnică a mijloacelor de transport, acuză liderul sindicaliștilor de la STB.

Petrariu mai spune că angajații de la mentenanță și cei 150 de angajați de la curățenie sunt insuficienți. În plus, cei de la curățenie nu dispun de materialele necesare pentru a igieniza mijloacele de transport. Această politică ar fi una deliberată a administrației societății de transport bucureștene, pentru a justifica externalizarea serviciului de curățenie, împreună cu cel de pază și cu serviciul comercial. În trecut, externalizarea serviciilor de pază și de curățenie a dus la triplarea costurilor cu aceste servicii, acuză Vasile Petrariu.

„Problemele sunt reale, problemele sunt exact așa cum am văzut că sunt evidențiate de controalele ANPC. În perioada următoare, o să ieșim și noi să confirmăm toate aceste lucruri. (…) Deci, practic, noi suntem într-o situație de subfinanțare a societății. (…) Încă de acum doi ani de zile, a tăiat peste 300 de milioane de la transportul public local, a redus prestația. (…) Avem oameni insuficienți care să facă curățenie și să întrețină aceste vehicule. Sunt probleme reale. Deci, practic, ei vin și se plâng că nu au bani ca să externalizeze aceste servicii. Vorbesc de pază, vorbesc de spălare, vorbesc de mentenanță, vorbesc de comercial. Deci, într-adevăr, avem probleme tehnice, avem probleme de igienizare și de curățenie. (…) Noi am mai trecut prin această fază cu etxternalizarea serviciilor de pază și spălare, acum mulți ani de zile, costurile s-au triplat. (…) Chiar zilele astea, discutau, la nivel de societate despre externalizarea serviciului de pază”, a declarat Vasile Petrariu pentru București FM.

Directorul general al STB vorbește deschis despre externalizarea pazei, curățeniei și a controlului!

Directorul general al STB SA, Adrian Criț, a afirmat tranșant că serviciul de pază va fi externalizat.
El a mai spus că, în viitor, Consiliul General al Municipiului București ar putea decide și externalizarea altor activități precum cea de control.

Deși șeful de la STB susține că a sprijinit mărirea numărului de salariați care asigură curățenia mijloacelor de transport, aceștia au rămas tot 150.

„Dacă vorbim de eficientizare, printre măsuri, într-adevăr, una dintre măsuri, aprobată în cadrul Consiliului de administrație, și spun ferm, e externalizarea pazei.
Vizavi de personalul care spală vehicule, acolo avem angajat un personal insuficient și am sprijinit, prin diferite moduri, suplimentarea acestuia. (…) Dacă vorbim de control, că știu că s-a pus și problema aceasta, externalizarea controlului, cineva a ridicat-o și pe asta, noi suntem o societate pe acțiuni în subordinea Consiliului General. Consiliul General poate dispune oricând – trebuie să fim foarte clari, și nu e vina directorului general sau a Consiliului de administrație. E un model pe care, probabil, Municipalitatea își dorește să-l aplice. Eu nu mă pot opune unei hotărâri de Consiliu General. Acest lucru trebuie știut”, declară Adrian Criț.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.