Primul tramvai ASTRA a sosit la București înainte de termen!

Sursa foto: Primăria Municipiului Bucureşti/facebook
Primul tramvai de la ASTRA Arad a sosit la București, cu două luni înainte de termenul contractual.
Este primul dintre cele 100 de tramvaie pe care Primăria Capitalei le-a achiziționat cu finanțare europeană. Valoarea achiziției se ridică la 200 de milioane de euro.
Următoarele patru tramvaie ar fi urmat să sosească în septembrie, dar directorul general al ASTRA spune că vor fi livrate unul – două tramvaie pe lună, până în septembrie, pentru a asigura un buffer, în cazul apariției unor probleme generate de situația internațională.
Primarul general al Capitalei Nicușor Dan promite că, până la intrarea în circulație a noilor tramvaie, vor fi modernizate peroanele de pe linia 41, mai întâi, apoi de pe celelalte linii care vor fi dotate cu noile tramvaie, conform obligațiilor asumate de către Primăria Capitalei odată cu accesarea banilor europeni.
Cât despre modernizarea celor 50 de kilometri de cale de rulare a tramvaielor care se află într-o stare deplorabilă, în zone precum bulevardele Basarabia și Ion Mihalache, o altă obligație asumată odată cu accesarea banilor europeni pentru tramvaie, Nicușor Dan spune că Municipalitatea vrea să acceseze, în septembrie, bani din Programul Operațional Regional.
Tot din bani europeni sau de la Fondul pentru Mediu, Primăria Capitalei ar mai urma să achiziționeze 100 de autobuze electrice și 100 de troleibuze, mai promite edilul șef.
Tramvaiul urmează a fi supus la o serie de probe statice și dinamice, necesare autorizării și punerii în exploatare.
Achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje atât pentru călători, cât și pentru vatman și pentru STB SA:
1. Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant.
2. Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
3. Reducerea timpilor de parcurs și cresterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
4. Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.
5. Tramvaiele vor avea noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC
6. Tramvaiele vor avea sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.
7. Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului.
8. Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale.
9. Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului.
Primele douăzeci de tramvaie vor circula pe linia 41, iar simultan cu intrarea acestora pe traseu, STB SA va demara redistribuirea parcului existent de tramvaie, astfel încât până la finalul anului, toate tramvaiele să fie modernizate, cu accesibilitate sporită.
Conform graficelor de livrare, începând de anul următor, linia de tramvai 32, care leagă Piața Unirii de depoul Alexandria, va beneficia de un parc de 12 tramvaie. Și în acest caz, STB SA va realiza o redistribuire a parcului circulant, pentru ca linia 32 să devină total accesibilizată.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.