Pasajul Unirii a fost închis închis pentru reparații, începând cu seara zilei de duminică, 19 iunie. Lucrările se vor încheia până pe data de 1 septembrie, înainte de începerea noului an școlar, a promis Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
Profitând de relaxarea traficului ce va urma încheierii anului școlar și va fi accentuată de perioada de concedii, Primăria Sectorului 4, prin constructorul Bogart, intervine pentru a consolida pasajul rutier denivelat subteran de la Piața Unirii.
Unul dintre principalele obiective ale intervenției îl constituie eliminarea infiltrațiilor de apă care pun în pericol structura de rezistență a pasajului. Totodată va fi introdus un sistem de ventilație, care nu a existat de la construcția pasajului, va fi îmbunătățit sisemtemul de scurgere a apelor pluviale, și cel de iluminat public.
De asemenea, se va interveni la finisajele pasajului, care sunt deteriorate și au provocat, deja, accidente, a subliniat Daniel Băluță.
Lucrările vor fi încheiate și restricția de circulație va fi ridicată înainte de începerea noului an școlar, adică pe 1 septembrie, a promis Daniel Băluță.
În același timp, a fost, deja, demarată o nouă expertiză a planșeului Unirii. În anul 2017, acesta a fost încadrat, în urma unei expertize, la gradul 4 de risc din 5.
Planșeul, care acoperă albia Râului Dâmbovița la Piața Unirii, construit la finele anilor ’60, prezintă degradări importante – stâlpi și grinzi de susținere cu betonul crăpat, cu armăturile expuse, elemente de susținere care s-au îndoit etc.
În urma noii expertize, se vor stabili eventualele măsuri de siguranță care ar putea fi necesare, restricții de tonaj etc.
În 12-18 luni, va fi întocmit un studiu de fezabilitate pentru Consolidarea întregului planșeu de la Piața Unirii.
Edilul Sectorului 4 le cere scuze atât locuitorilor din zonă, cât și șoferilor care tranzitează zona pentru deranjul creat, în cele două luni de lucrări, dar subliniază că această consolidare și modernizare a pasajului sunt necesare, deoarece acesta ajunsese să reprezinte un pericol.