Traseul tramvaiului 5 va fi extins până la complexul comercial Băneasa!

Foto: Adriana Baciu

Primăria Capitalei începe reabilitarea buclei de întoarcere a tramvaiului 5, din Băneasa, a anunțat primarul Nicușor Dan, pe pagina de Facebook.

Termenul de finalizare este de 3 luni. Municipalitatea are în plan și extinderea liniei, până la complexul comercial Băneasa.

S-a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea buclei de tramvai de pe Bulevardul Aerogării. În prima lună se face organizarea de șantier și proiectul tehnic, iar în următoarele 3 luni se efectuează lucrările care constau în modernizarea liniei tramvaiului 5, rețeaua de contact și peroanele și se vor reface canalizația pentru semafoare, carosabilul și trotuarele”, a anunțat primarul Nicușor Dan.

Lucrările costă 9,6 milioane lei, din care 5 milioane lei vin de la Primăria Sectorului 1, iar restul de la Primăria Capitalei.

Lucrările la bucla de întoarcere nu afectează circulația tramvaiului deoarece sunt tramvaie cu dublu cap care circulă pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Băneasa – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului.

În data de 01 iulie încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării. Termenul asumat de execuție este data de 01 Decembrie 2022.

În perioada15 octombrie – 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în totalitate a liniei 5.

Tramvaiul 5 nu a circulat 5 ani, iar șina era folosită ca parcare de cei care lucrează în zonă, deoarece existau cereri de retrocedare pentru terenul de la capătul liniei, bucla de întoarcere din Băneasa, iar situația juridică nu a putut fi clarificată.

Șina de pe bucla de întoarcere a fost scoasă pentru modernizare în 2012, dar nu mai poate fi pusă la loc deoarece municipalitatea nu poate investi până nu a clarificat clarifică situația juridică.

Soluția provizorie era să fie folosite tramvaiele cu dublu cap, care nu au nevoie de buclă de întoarcere, însă acestea au fost folosite până acum câteva săptămâni pe Șoseaua Pantelimon deoarece nodul intermodal și parcarea de acolo nu erau funcționale.

În plus, tronsonul dintre Ștefan cel Mare și bulevardul Băneasa se află în stare avansată de degradare.

După 5 ani de pauză, vineri, 17 iunie, Primăria Capitalei a repus în circulație tramvaiul 5.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.