Lucrările la rețeaua de termoficare, în dificultate

Lucrările la rețeaua de termoficare sunt îngreunate de creșterea prețurilor la materialele de construcții și de războiul din Ucraina. Din cei 50 de kilometri de rețea primară care ar fi urmat să fie schimbați anul acesta, se vor realiza doar 30-35, conform primarului general al Capitalei, Nicușor Dan.

Una dintre lucrările mari se desfășoară chiar pe Calea Ferentari. Tronsonul are în total 13 kilometri, din care până astăzi au fost schimbați 8 kilometri. Continuarea lucrărilor depinde de identificarea unei soluții pentru acoperirea diferenței de preț. În 2018, valoarea lucrărilor fusese estimată la 50 de milioane de lei, iar astăzi ea este de 80 de milioane de lei, a explicat edilul șef.

Este vorba despre programul privind reabilitarea a 63 din cei 1.000 de kilometri de rețea primară de termoficare, program finanțat de la bugetul Municipalității. Pe de o parte, actualele prețuri la materiale de construcții sunt mult mai mari decât cele din 2018, când a fost întocmit studiul de fezabilitate pe baza căruia s-a semnat contractul între Primăria Capitalei și Compania Energetica. Pe de altă parte, războiul din Ucraina le-a creat dificultăți constructorilor în ceea ce privește aprovizionarea cu țeavă, au explicat atât Nicușor Dan, cât și directorul Companiei Energetica, Cristian Anton.

Cât privește cei 210 kilometri de rețea primară de termoficare care ar urma să fie reabilitați cu finanțare europeană nerambursabilă, cei 300 de milioane de euro, cât este estimată valoarea lucrărilor, trebuie cheltuiți până la finele lui 2023.

În acest moment, se află în curs evaluarea ofertelor depuse în procedura de achiziție publică. După atribuirea contractelor de proiectare și execuție, se va derula faza de proiectare. Lucrările propriu-zise au putea demara în primăvara viitoare. Dacă nu vor exista contestații.

Declarațiile primarului general Nicușor Dan și ale directorului general al Companiei Energetica Cristian Anton au survenit cu prilejul unei vizite pe șantierul din Ferentari, unde se executau probele de presiune la ultimul dintre cei 8 km din tronsonul de 13 km.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.