Bucureștiul ar putea avea aproape 15 km de noi linii de tramvai!

foto: Adriana Baciu

Primăria Capitalei a lansat pe SICAP, procedura de achiziție publică pentru realizarea studiilor de fezabilitate aferente construirii a 14,7 kilometri de noi linii de tramvai. Cei aproape 15 kilometri de linie de tramvai sunt împărțiți în patru loturi.

Lotul 1 presupune construcția a aproximativ 0,9 kilometri de linie de tramvai în Piața Unirii. Noua linie ar urma să lege linia de tramvai 32, care vine din Rahova și ajunge până poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri.

Lotul 2 ar urma să realizeze conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău și str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațeganu – Şos. Vitan-Bârzești – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică.

Lotul 3 ar viza prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 kilometri între str. Graţioasă și complexul comercial Băneasa.

În fine, lotul 4 ar presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş și complexul comercial Colosseum.

Valoarea totală estimată pentru întocmirea documentațiilor tehnico-economice pentru cele 4 loturi este de aproximativ 10 milioane de lei plus TVA, cu termen de execuție de 9 luni, pentru fiecare lot.

Ofertele pentru studiile de fezabilitate pot fi depuse până pe data de 23 august.

După atribuirea contractelor pentru studiile de fezabilitate, va urma etapa de realizare a acestora. Apoi, pe baza acestor studii, vor trebui adoptați de către Consiliul General al Municipiului București indicatorii tehnico-economici privind cele patru extinderi ale liniilor de tramvai.

Numai după ce vor fi fost adoptate hotărârile de Consiliu General, se va putea trece la alcătuirea documentației necesare pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a acestor extinderi. Va urma faza de proiectare și avizare și, abia apoi cea de execuție.

Luând în considerare toată această procedură, lucrările nu vor demara în 2023.

Toate acestea, însă, stau sub condiția ca proiectele să primească finanțare prin Programul Operațional Regional (POR), ele fiind prea costisitoare pentru bugetul Primăriei Capitalei, după cum explica primarul general Nicușor Dan.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.