Mai este transportul public o alternativă la mașina personală?
Articol de Mircea Apostolescu, 20 iulie 2022, 12:45
Rezultatele eficientizării STB, prin desființarea de linii sau comasarea acestora, nu încetează să apară și nici să enerveze călătorii. Timpi de așteptare de 25 de minute, în plin soare, aglomerație în stații și în mijloacele de transport, în timp ce incidența infectării cu SARS-COV-2 crește zi de zi, autobuze care circulă în caravane de câte trei, ca să nu se rătăcească, probabil.
Toate acestea se suprapun peste criza metroului bucureștean, care, din cauza neplății facturilor pentru întreținerea și curățenia garniturilor, circulă cu doar jumătate dintre trenuri, la intervale de un sfert de oră.
Studiu de caz, linia 381
Experții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport București-Ilfov (TPBI) au decis desființarea liniei de autobuze 300, care făcea legătura între Piața Chibrit și Bulevardul Nicolae Bălcescu, circulând pe Ion Mihalache, Lascăr Catargiu, Magheru și Nicolae Bălcescu.
Tot experții TPBI au decis, în urma unor studii aprofundate, desigur, prelungirea liniei 381, care vine de la Piața Reșița și care întorcea înainte la Piața Victoriei, până la Chibrit. Astfel, au reușit să creeze o linie cu un traseu foarte lung, ce adună la un loc toate blocajele de trafic de pe ruta nord-sud, de la Piața Sudului, Bulevardul Tineretului, Piața și mai nou Pasajul Unirii, până la Lascăr Catargiu, Piața Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache.
Din această cauză, autobuzele liniei 381 se blochează în trafic, ajung să circule în caravane de câte trei, în timp ce, în urma caravanei și pe cealaltă semicursă există goluri de 25-30 de minute.
De aici și din problemele de la metrou rezultă așteptări lungi în soarele dogoritor și aglomerație în autobuze.
În sfârșit, transportul public, atât cel subteran, cât și cel de suprafață, încetează definitiv să mai reprezinte o alternativă viabilă, predictibilă și civilizată la cel cu mașina personală!