Parcajul de sub Pasajul Basarab nu putea ajunge în administrarea Sectorului 1!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Încă din 2014-2015, primarul general al vremii, Sorin Oprescu, menționa parcajul suprateran de la intersecția Șoselei Nicolae Titulescu cu Calea Griviței, care urma să fie dat în folosință, după obținerea autorizației de siguranță la incendiu, de la la ISU.

Parcajul are 65 de locuri, pe două niveluri, parter și un etaj.

Consiliul General al Municipiului București a respins, în ședința de vineri, 29 iulie 2022, cu 24 de voturi „pentru” și 25 de „abțineri”, Proiectul de hotărâre privind transmiterea din administrarea Administrației Străzilor din subordinea Consiliului General al Municipiului București (CGMB) în administrarea Consiliului Local al Sectorului 1, a parcajului suprateran exterior, sub pasaj Basarab aferent obiectivului de investiții „Pasaj rutier denivelat superior Basarab”, în vederea derulării de lucrări de mentenanță și întreținere.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Edilul Clotilde Armand, acuză consilierii generali PNL că ar bloca, cu „ipocrizie”, proiectele în folosul cetățenilor Sectorului 1 și lansează un așa-numit apel către cetățenii care locuiesc în zona Nicolae Titulescu – Banu Manta pentru a o susține în demersul de deschidere a parcării de sub Pasajul Basarab, închisă de mai bine de 10 ani.

„PNL a votat împotriva deschiderii parcării de sub Pasajul Basarab și transformarea acesteia în parcare de reședință pentru 65 de rezidenți din zonă. Deși au promis că vor vota… Au blocat totul din nou. Fără motiv, fără argument. Reamintesc că această parcare stă închisă de mai bine de 10 ani, iar eu am reușit la începutul anului să obțin toate avizele pentru deschiderea ei. Avem nevoie doar de acordul PMB pentru a deschide parcarea, iar PNL face ce știe mai bine. Blochează tot fără argumente,” se scrie într-un comunicat de presa al Primăriei Sectorului 1 că ar fi declarat Clotilde Armand.

Clotilde Armand solicită sprijinul fizic al cetățenilor, prin prezența în sala de ședințe, la viitoarea reuniune a CGMB: „Fac un apel la cetățeni și îi rog pe rezidenții din zona podului Basarab, care așteaptă de ani de zile să fie deschisă parcarea, să vină alături de mine la următoarea ședință de la PMB ca să vadă cu ochii lor ipocrizia și cinismul consilierilor care ne blochează proiectele comunității. Ceea ce fac consilierii PNL la nivel de București este o bătaie de joc la adresa comunității”, se scrie în comunicatul de presă al Primăriei din Banu Manta.

Proiectul nu ar fi trecut nici cu voturile PNL!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Pentru a repune adevărul în drepturile sale istorice, trebuie spus că și dacă toți consilierii generali ai PNL ar fi votat în favoarea proiectului, acesta nu ar fi fost adoptat. Asta deoarece proiectul ar fi avut nevoie de o majoritate de două treimi, adică 37 de voturi, fiind unul patrimonial.

Administrația Străzilor nu poate transmite un bun pe care nu-l are!

În al doilea rând, proiectul nu ar fi putut fi adoptat deoarece Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 1, prin care se solicită trecerea parcării din administrarea Administrației Străzilor din subordinea Consiliului General al Municipiului București în cea a Consiliului Local al Sectorului 1, este greșită. Deoarece parcarea respectivă nu a ajuns niciodată în administrarea Administrației Străzilor.

„Menționăm că, în conformitate cu HCGMB nr. 139/30.06.2015, parcajul suprateran exterior, subpasaj Basarab nu a fost predat către Administrația Străzilor București”, se spune în Referatul de Aprobare ce însoțea chiar proiectul de hotărâre a CGMB care a fost respins vineri.

O altă eroare a solicitării Sectorului 1 este aceea cu privire la procesul verbal de predare-primire, din 19 aprilie anul acesta, al parcării despre care face vorbire. Respectivul proces verbal este unul „la încheierea lucrărilor” – P. V. R. T. L., între constructor și Primăria Capitalei.

Nu este vorba despre un proces verbal de predare în administrare între Primăria Capitalei și o instituție subordonată care să poată administra parcajul – cum ar fi Administrația Străzilor sau Compania Parking, din subordinea Consiliului General al Municipiului București.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

„Lucrările au fost executate în conformitate cu Autorizația de Construire nr. 429/31/T13057/24.11.2014, eliberată de Primăria Sectorului 1 București. Astfel, în data de 19.04.2022 a fost efectuată RECEPȚIA LA TERMINAREA LUCRĂRILOR, conform P. V. R. T. L. nr. DUI 45461/19.04.2022″, se mai spune în același Raport de Aprobare, semnat chiar de către primarul Nicușor Dan.

Deci, Administrația Străzilor, care nu a primit niciodată administrarea parcajului de sub Pasajul Basarab, nu o poate transmite către o altă entitate, fie ea și Consiliul Local al Sectorului 1.

Deschiderea parcajului ar bloca traficul pe Șoseaua Nicolae Titulescu!

Dacă toate aceste probleme juridico-administrative ar putea fi rezolvate, la un moment dat, rămâne, însă, una insurmontabilă – accesul la parcaj.

Parcajul, construit în 2014, la intersecția dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Calea Griviței, nu are nici bretea de acces, nici o bandă pentru înscrierea în circulație, la ieșirea din parcare. Asta într-o zonă cu un trafic extrem de intens.

Pentru a accesa parcarea, șoferii ar trebui, practic, să vireze brusc stânga, din unica bandă care a mai rămas circulabilă pe Titulescu, în zona pasajului. Pentru a ieși din parcare, de asemenea, șoferii ar trebui să se înscrie direct pe această unică bandă.

Dacă parcarea ar fi prevăzută și cu barieră, pentru a permite numai accesul celor care ar primi locuri de parcare de reședință acolo, traficul pe Titulescu s-ar bloca total, la intrarea sau ieșirea din parcare a fiecărei mașini.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Dar curățenie ar putea să facă cineva?

Oricum, până la soluționarea tuturor acestor probleme spinoase, poate că Primăria Capitalei și cea din Banu Manta – care se află la o aruncătură de băț de parcajul respectiv, ar putea identifica o cale de a colabora pentru a salubriza zona.

Fiind un loc retras și adăpostit de ploaie, parcajul a devenit locul preferat al oamenilor străzii. Grămezile de gunoaie, haine vechi, resturi de mâncare, sticle de băutură și mirosul năucitor de urină stau mărturie momentelor de neuitat petrecute de aceste persoane în respectiva parcare.

De altfel, poate că această colaborare în folosul comunității locale între cele două primării s-ar putea extinde – de ce nu și cu aportul Primăriei Sectorului 6, aflată și ea nu departe, asupra terminalului multimodal Basarab.

La 11 ani de la darea sa în folosință de către Sorin Oprescu, terminalul stă mărturie neputinței sau indiferenței autorităților.

Scările rulante și lifturile sunt defecte. La fel este și trotuarul rulant care făcea legătura dintre terminalul multimodal și Peronul 1 al Gării de Nord.

Praful gros de mai multe degete arată clar că nimeni nu face curat, în mod constant, iar mirosul pătrunzător de urină uscată de soarele dogoritor al verii, care domină terminalul și împrejurimile, te face să fugi cât poți de repede din zona calamitată.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.