VIDEO: Ciprian Ciucu – „Eu nu pot să fiu de acord cu proiecte ale instituțiilor guvernamentale”!

Invitatul emisiunii „În Comunitate” de astăzi a fost Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6.

Sectorul 6 este în plină modernizare. Se fac parcări, locuri de joacă, școli și grădinițe. Cel care îl conduce, Ciprian Ciucu, vrea să facă ce nu s-a prea făcut în ultimii 30 de ani.

Fiecare cu problemele lui, însă părinții au una primordială: copiii! Unde învață și cum?
Când toată lumea vrea școală la Capitală, apar alte probleme, spune primarul Ciprian Ciucu.

„O presiune demografică dinspre Ilfov, Bragadiru, Domnești…oamenii preferă să-și aducă în București copiii la școală. Normal ar fi, ca autoritățile locale să se ocupe dar trebuie să construim. Suntem victimele propriului succes. Pentru că trebuie să asigurăm containere sau să-i relocăm la alte școli. Este un efort logistic dar și un disconfort al părinților și copiilor. Oamenii trebuie să înțeleagă că facem asta pentru comunitate. Fiecare sunt în diferite stadii de execuție, să nu se mai învețe în 3 schimburi. Oamenii trebuie să fie mulțumiți că le facem. Avem proiectele gata, avem finanțările gata. La acest nivel, după 2 ani, nu s-a construit în ultimii 30 de ani”.

Problema pare că a intrat pe un făgaș normal: se fac școli, se amenajează altele mai vechi dar până ajungem la școală, dăm piept cu traficul din București. Claxoane, mașini, oameni nervoși! Printre ei, câțiva mai calmi, pe biciclete. Acum sunt și parcări pentru ele.

„Încă nu le-am dat pentru că trebuie votat un regulament, care va fixa și costul per bicicletă. În maximum două săptămâni primim cererile. Am plecat cu un număr mic, să nu aruncăm banii pe fereastră. Cereri există. Suficient de departe de stația de autobuz și metrou dar nu atât de departe, să fie prea complicat”.

Am zis, mai sus, cuvântul magic: parcări. Avem nevoie și de cele pentru mașini sau facem un pic de mișcare și ne bucurăm și de aer curat?

„Am reabilitat mii de locuri de parcare Și am creat peste 1.000 de locuri noi doar în acest an și câteva sute anul trecut. Nu este spațiu. Trebuie să iei din spațiul verde și este ilegal. Să expropriezi este foarte scump. Pe verticală costul este 20 de mii de euro. Este un mediu urban foarte dens, în care nu poți săpa pe dedesubt că sunt rețele de apă. Poate ar fi bine să ne gândim să nu avem două mașini de apartament, să folosim transportul în comun.”

În București, cu câteva excepții, transportul în comun nu este de proastă calitate, este bine corelat și ar trebui optimizat.

Încă un cuvânt magic: aer. Nu de alta dar ne trag de urechi autoritățile de la Bruxelles cu spațiul verde pe cap de locuitor. Deci, ne trebuie parcuri. Primarul Ciprian Ciucu răspunde prezent și aici dar…se bate cu autoritățile de la centru.

„Demolăm clădiri ilegale, identificăm terenuri lăsate în paragină pentru asta, până acum 6 ha. În Drumul Taberei, foarte multe terenuri sunt de la armată. Au dat o lege în Parlament și își dau singuri autorizație. Eu sunt aici să apăr interesele oamenilor din Sectorul 6. Sute de ha au Apele Române, Ministerul Agriculturii…care trebuie folosite pentru cetățeni. Totul trebuie rezolvat la Guvern. Eu nu pot să fiu de acord cu proiecte ale instituțiilor guvernamentale. Am găsit amenajări între blocuri. Domnul Dîncu să nu finanțeze proiectul imobiliar din Drumul Taberei”.

Bucureștenii din Drumul Taberei au metrou dar, cum îi stă românului bine sau companiei Metrorex, în acest caz, lucrarea e neterminată.

„Lucrarea aparține Metrorex, care aparține Ministerului Transporturilor. Am făcut rost de bani pentru Metrorex. Se blocaseră între ei pe fel de fel de chichițe. Dacă mă apucă iarna fără finalizarea lucrărilor va fi rău. Mai dau o lună fostei companii Astaldi care se ocupă de asta. Avem o campanie de plantare pentru octombrie.”

Nu numai românul face boacăne. Oamenii vor un drum mai rapid spre Chiajna. Primarul Ciprian Ciucu vrea să facă pe plac oamenilor pentru că l-au pus acolo să facă treabă. Pentru câțiva metri, proiectul stă pe loc.

„Avem proiectul gata, trebuie să facem exproprieri dar o companie italiană, care este afectată nesemnificativ, a atacat în instanță aceste proiecte. Dacă era afectată afacerea, puteam să înțeleg. Acest comportament este rușinos. Noi puteam să avem o parte din drum gata”.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.