Piaţa auto românească a crescut în august cu 17%. Care sunt cele mai vândute mărci
Articol de , 18 septembrie 2014, 12:16
Vânzările de autovehicule noi pe piața românească s-au cifrat la 7.455 unități în luna august 2014, în creștere cu 17% față de luna similară a anului trecut, înregistrându-se astfel 14 luni consecutive de creștere față de lunile similare din anul precedent, potrivit datelor publicate miercuri de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile /APIA/.
Volumul cumulat al vânzărilor pe primele opt luni din 2014 s-a situat la 64.474 unități, în creștere cu 29,2% față de aceeași perioadă din 2013, dinamică datorată în special autoturismelor, care au înregistrat un avans de 29,7% (+35,7% cele autohtone și +27,2% cele din import).
În perioada ianuarie-august 2014, înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu circa 5,5% (8.300 unități) comparativ cu aceeași perioadă din 2013.
Numărul lor — peste 139.000 unități în 2014 — rămâne însă ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (circa trei ori mai mare), deși în scădere față de situația din 2013 (când la 8 luni raportul a fost de 4 rulate la unul nou).
Producția națională de autovehicule totalizează după 8 luni din 2014 un volum de 252.119 de unități, cu 8,4% mai puțin decât în perioada similară din 2013.
Din acest total, 213.559 unități (85%) au fost produse de către Dacia, 38.555 (14,8%) de către Ford și 5 unități de către Roman Brașov.
Volumele cele mai mari de producție le-au înregistrat Dacia Duster (101.637 unități, din care 2.152 în luna august), urmată de Dacia Logan (55.571 unități, din care doar 776 unități în august), Ford B-MAX (38.555 unități, din care 2.034 în august), Dacia Sandero (30.032 unități) și Dacia Logan MCV (26.319 unități).
Exporturile în luna august 2014 s-au cifrat la 4.304 unități, iar pe primele opt luni — 232.171 unități, în scădere cu 2,2% față de perioada similară din 2013. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster — cu 96.493 unități, urmat de Logan cu 46.405 unități și Ford B-MAX cu 38.376 unități.
La autoturismele vândute pe piața internă, topul pe mărci după 8 luni din 2014 este condus de către Dacia, cu 17.792 unități vândute (33,1% din total), urmată de Volkswagen (5.491 unități / 10,2%), Skoda (5.042 unități / 9,4%), Ford (3.741 unități / 7%), Renault (3.635 unități / 6,8%) și Opel (2.433 unități / 4,5%).
Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna august (dar și după opt luni din 2014), urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Volkswagen Golf.
Potrivit APIA, aceste volume de vânzări în creștere nu înseamnă în mod automat și creșterea afacerilor, ținând cont de datele comunicate de către Institutului National de Statistică.
Conform INS, creșterea cifrei de afaceri în comerțul cu autovehicule după 7 luni din 2014 era de numai 6% față de aceeași perioadă din 2013, comparativ o creștere de 32% a numărului de autovehicule vândute în perioada de referință.
În plus, numărul de autoturisme noi înmatriculate în România în primele opt luni este cu circa 15% mai mic decât vânzările realizate.