DepreHUB are o nouă structură pentru a adresa eficient vulnerabilităţile emoţionale!
Articol de Marga Tudor, 11 octombrie 2022, 09:45
DepreHUB, primul hub antidepresie din România, anunță repoziționarea serviciilor oferite clienților din zona socială, individuală și corporate, ca urmare a datelor statistice colectate prin activitatea curentă și prin intermediul serviciilor de helpline oferite de organizație.
Evoluția îngrijorătoare a vulnerabilităților emoționale înregistrate de la începutul pandemiei în 2020 și până acum au determinat o reevaluare a conceptului depreHUB, în care se vor regăsi următoarele branduri:
- depreHUB Teens oferă servicii de consiliere și psihoterapie adresate tinerilor, inclusiv teenline-ul gratuit 0374.461.461.
- depreCARE oferă servicii medicale și psihologice adresate utilizatorilor individuali: psihiatrie, psihiatrie pediatrică, neurologie, consiliere și psihoterapie.
- SET oferă pachete de servicii de consiliere și psihoterapie dedicate mediului de business, țintind companiile care înțeleg importanța bunăstării emoționale a angajaților.
- Happy Minds este ONG-ul care desfășoară diferite programe și campanii de conștientizare a importanței sănătății mentale în mediul public.
În martie 2021, un studiu amplu a chestionat peste 3900 de persoane confirmate cu virusul COVID-19 între mai 2020 și ianuarie 2021. S-a constatat că 52,4% dintre participanți au îndeplinit criteriile pentru simptomele tulburării depresive majore în aproximativ 3 luni post-COVID.
Printre cele mai recente cercetări, o revizuire din decembrie 2021 a analizat cercetările realizate în cadrul a 8 studii diferite privind depresia post-COVID și a constatat că pacienții mai slab afectați de COVID-19 au raportat o frecvență mai mare a simptomelor depresive decât pacienții afectați în mod critic (22% față de 10%) la 13 săptămâni de la debutul simptomelor.
Mai mult, în urma prelucrării datelor colectate în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2022, de la beneficiarii serviciului de helpline gratuit, pe un lot de 5000 de persoane, s-a constatat că 36% din tinerii cu vârste cuprinse între 13 și de 28 ani au simptome de depresie.
Cifrele arată o creștere alarmantă, care a ajuns foarte aproape de procentul celor care prezintă simptome de anxietate, respectiv de 37% dintre cei care au apelat helpline-ul.
Aceste date confirmă constatările anterioare legate de rata de dezechilibru emoțional din rândul generației Z, considerați nativi digital, adică cei care au crescut cu calculatorul, internetul și telefonul mobil: 40% dintre persoanele evaluate cu tulburări emoționale au fost tineri cu vârste cuprinse între 19 și 25 de ani, femeile fiind, în medie, cu 56% mai afectate decât bărbații.
De asemenea, Organizația Mondială a Sănătății atrage atenția că aproape 50% dintre cazurile de tulburări emoționale apar în jurul vârstei de 14 ani, dar în mare parte rămân neidentificate și netratate.
Consecințele neadresării condițiilor de sănătate mintală se extind însă la vârstă adultă, afectând atât sănătatea fizică, cât și cea mentală și limitând oportunitățile copiilor de a duce o viață împlinită ca adulți.
Astfel, începând cu octombrie 2022, depreHUB vine cu o nouă structură a serviciilor sale pentru a adresa într-un mod eficient diferitele tulburări emoționale. Noua arhitectură asigură accesul tuturor categoriilor de pacienți la specialiști și programe accesibile (în unele cazuri chiar GRATUITE), tratamente inovatoare, dar și tehnici de prevenție și suport în toate ariile vieții.
Primul pas spre sprijinirea tinerilor este deja făcut, prin campania Brave Together. Cel de-al doilea pas în sprijinirea tinerilor va fi Caravana Happy Minds, care va debuta în noiembrie la Târgu Mureș, parte a unei serii de proiecte derulate de specialiștii depreHUB.
Scopul caravanei este de a ajuta tinerii să conștientizeze simptomele depresiei, sperând astfel să contribuie la prevenirea înmulțirii cazurilor. Studenții de la facultățile participante vor fi invitați să ia parte la un program special conceput care îi va ajuta să obțină echilibrul emoțional necesar atât în viața privată, cât și în cea profesională.
De asemenea, în paralel, caravana se adresează antreprenorilor, cu scopul de a-i ajuta să se pregătească pentru provocările ce vor apărea atunci când tinerii de azi vor intra în rândul forței de muncă active.