Marinela Ardelean (Wine Expert): ”Feteasca neagră este ambasador al soiurilor românești”
Articol de , 18 octombrie 2022, 10:55
Despre vinul românesc, competiții de profil, reușitele României și despre programul „Deschidem Vinul Românesc” au aflat Alex și Andreea de la Marinela Ardelean, Wine Expert și Ambasador Program „Deschidem Vinul Românesc”, invitată în Matinalul „Bună dimineața, București!”, pe 98.3 si live pe Facebook-ul Bucuresti FM.
„Somelierii evaluează un vin înainte de a-l servi la masă. Experții evaluează vinurile pentru a le oferi puncte sau medalii. Noi, românii, avem vinuri foarte bune, foarte multe. M-am întors de la Milano unde soiurile noastre au fost foarte lăudate. Eu cred că la promovare avem de muncit mult. Și nu doar la zona de vinuri, pentru că, în primul rând, trebuie ca noi să avem încredere în ce avem noi, în ce producem noi. Să vrem să cunoaștem vinul, să descoperim cât mai multe soiuri, să cunoaștem producătorii și să diversificăm”, spune Marinela Ardelean.
“Sunt foarte importante degustările. De fiecare dată când aveti ocazia unei degustări, mergeți. E un pas foarte important. Pe de altă parte, cărțile pe care le avem sunt un punct de reper. Trebuie să deschidem acea cutie a Pandorei: odată ce ai descoperit un vin care ți-a plăcut, pasul spre următorul vin e foarte mic. Eticheta unei sticle este precum haina la om. Noi vorbim de reguli în asocierile gastronomice, dar, până la urmă, ceea ce contează este ceea ce îți face ție starea mai bună”, spune Wine Expert-ul.
”Trend-ul internațional în materie de rose-uri ne-a obligat și pe noi ca țară să facem rose-uri foarte bune. Avem foarte multe soiuri de succes. Feteasca neagră este doar un exemplu, dar nu unul oarecare: este ambasador al soiurilor românești. Prin soiurile noastre reușim să punem în evidență unicitatea, să fim apreciați și să putem spune că acesta este un vin din România”, punctează Marinela Ardelean.
Despre programul «Deschidem Vinul Românesc»: ”Este cel mai reușit, probabil primul program național, care susține producătorii și consumatorii. Avem în egală măsură: promovare, susținere și informare. Era mare neveoie de un astfel de program. Am ajuns cu el la Milano și la New York, anul trecut. Din ce în ce mai mult la raft vinul românesc este respectat, apreciat. Vinul românesc este chiar un trend. România are diversitate în materie de vinuri.”