O platformă pentru tichete care nu există?

Printr-un comunicat oficial de presă, Primăria Sectorului 1 anunță: „Dăm startul înscrierilor în platforma online pentru obținerea tichetelor anticriză”.

Clotilde Armand: “Suntem pregătiți, de acum totul depinde de votul consilierilor”

Cetățenii Sectorului 1 cu vârsta de peste 18 ani se pot înscrie începând de astăzi pe platforma informatică https://tichetanticriza.ro pentru a beneficia de un tichet anticriză în valoare de 1.000 de lei.
Reamintim faptul că, la inițiativa primarului, Clotilde Armand, fiecare cetățean cu domiciliul sau reședința în Sectorul 1 care a împlinit vârsta de 18 ani ar putea beneficia de un tichet anticriză în valoare de 1.000 de lei pentru a face față crizei energetice și pentru a trece mai ușor peste această iarnă.

Conform legislației în vigoare, regulamentul de acordare a acestor tichete este în dezbatere publică și orice persoană interesată îl poate consulta accesând următorul link: https://www.primariasector1.ro/proiecte-supuse-dezbaterii-publice.html.

După ieșirea Regulamentului din dezbaterea publică, urmează ca acesta să fie supus dezbaterii și votului Consiliului Local Sector 1.
“Prin aceste tichete anticriză în valoare de 1.000 de lei cetățenii Sectorului 1 vor face mai ușor față crizei energetice și vor trece mai ușor peste această iarnă.
La nivelul aparatului primăriei totul este pregătit pentru acordarea rapidă și transparentă a acestor tichete. Platforma informatică prin accesarea căreia cetățenii majori din Sectorul 1 se pot înscrie pentru obținerea tichetelor anticriză este gata, banii pentru acordarea tichetelor îi avem, pentru că i-am economisit după ce am stopat contractele supraevaluate date de fostele administrații locale către firmele de partid. De acum totul depinde de votul consilierilor locali dacă își doresc sau nu ca cetățenii din Sectorul 1 să beneficieze de facturi mai mici la energie”, a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Potrivit regulamentului, tichetul valoric va putea fi folosit exclusiv pentru achiziționarea de la operatorii economici participanți de: echipamente, soluții, materiale și servicii pentru creșterea performanței energetice a clădirilor, îmbunătățirea eficienței energetice a echipamentelor, inclusiv a aparatelor electrocasnice, instalarea de surse de energie regenerabilă locale, precum și pentru certificarea performanței energetice a clădirilor.
Pentru evitarea oricărui dubiu, tichetul va putea fi folosit de către persoanele fizice, individual sau prin asociere, în familie sau la nivel de locuințe colective. Potrivit Regulamentului de acordare a tichetelor elaborat de către specialiștii administrației locale, prin locuință colectivă se înțelege “un grup de locuințe/apartamente având mai mulți proprietari diferiți, amplasate într-o singură construcție rezidențială (bloc, casă etc)”, ar fi spus primarul Sectorului 1, potrivit comunicatului.

După calculele specialiștilor din Primărie, de acest tichete vor beneficia aproximativ 208.000 persoane, iar bugetul estimat este de 208 milioane lei.
Obiectivele acestor măsuri locale anticriză constau în creșterea eficienței utilizării energiei, stimularea producerii locale de energie din surse regenerabile, creșterea gradului de conștientizare și reducerea fenomenului de sărăcie energetică, precum și îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Cine poate beneficia de aceste tichete?

Înscrierea în acest program se va face prin accesarea aplicației informatice („Platforma”). După completarea formularului online de către solicitant, formularul este procesat, iar participanții eligibili sunt notificați prin SMS. Tichetul propriu-zis ajunge prin poștă cu semnătură de primire pe scrisoarea de transport.

Se pot înscrie în acest program persoanele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • Au vârsta de minimum 18 ani împliniți la data înscrierii în Platformă;
  • Sunt cetățeni români sau cetățeni membri ai unui stat membru al Uniunii Europene și au, după caz: (i) domiciliul în Sectorul 1 al Municipiul București la data înscrierii sau (ii) au reședința în Sectorul 1 al Municipiului București la data înscrierii, după cum rezultă din viza de flotant aplicată cel târziu la data de 01.11.2022;
  • Au un buletin/carte de identitate valabil/ă în momentul înscrierii în Platformă;
  • Nu au calitatea de consilier local în cadrul Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului București, de Primar sau de Viceprimar al Sectorului 1 al Municipiului București sau de soţ/soţie, rude ori afini până la gradul I inclusiv, cu acesta/aceasta, în momentul transmiterii solicitării de înscriere în Platformă.

IMPORTANT:

– Perioada de înscriere este de maximum 6 luni calendaristice de la data intrării în vigoare a măsurilor, în limita bugetului alocat;

– Carnetele de tichete vor fi expediate prin poștă/curier la adresele de domiciliu/ reședință/ corespondență ale Participanților, cu semnătura de primire pe Scrisoarea de transport;

– Un participant la acest program nu poate cumula mai multe carnete de tichete, acesta fiind beneficiarul unui singur carnet de tichete;

– Tichetul este utilizabil exclusiv de către beneficiar, în baza actului de identitate, în limita valorii acestuia, în perioada de valabilitate a tichetului;

– Tichetul nu este transmisibil;

– Este interzisă folosirea tichetelor în scopul achiziționării altor bunuri sau servicii decât cele prevăzute în Regulament, precum și vânzarea acestora către terțe persoane fizice sau juridice;

– Tichetele vor putea fi folosite numai la operatorii economici, prevăzuți în lista care urmează să fie afișată ulterior pe Platforma online;

– În Regulamentul supus dezbaterii publice, este descris în amănunt ce condiții trebuie să îndeplinească un operator economic pentru a participa la acest proiect;

– Măsurile se vor aplica până la data de 15 Noiembrie 2023.

Singura problemă este aceea că, în Consiliul Local al Sectorului 1, nu a fost aprobat programul acestor tichete anticriză, nu a fost aprobat niciun regulament pentru acordarea acestora și nici crearea unei platforme online prin intermediul căreia să fie colectate de la cetățenii Sectorului 1 date cu caracter personal precum codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, adresa, numărul de telefon etc.

De aceea, am întrebat la Primăria Sectorului 1 pe ce bază legală se întemeiază demersul creării platformei online și al colectării de date cu caracter personal? Am mai întrebat cât a costat platforma și pe ce temei au fost plătiți acești bani din bugetul local, cine gestionează această platformă și aceste date, ce sa intampla cu datele cu caracter personal colectate, în cazul în care programul tichetelor anticriză nu va fi aprobat de către Consiliul Local al Sectorului 1?

Asteptăm răspunsul administratiei locale pentru a informa cetatenii sectorului 1.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.