Reabilitarea Podului Grant va fi reluată!
Articol de bucurestifm, 25 noiembrie 2022, 18:44
Reabilitarea Podului Grant va fi reluată. Lucrările vor viza structura de rezistență, reabilitarea liniei de tramvai, a căii rutiere, refacerea celor 6 bretele și a trotuarului pietonal.
Primarul general Nicușor Dan spune că reabilitarea construcției “este o prioritate” și că procedura pentru reluarea lucrărilor de reabilitare și consolidare a Podului Grant a fost lansată în SEAP de Administrația Străzilor București (ASB).
Operatorii economici pot depune oferte până la 3 ianuarie 2023. Lucrările vor începe anul viitor, după realizarea proiectului tehnic.
Finalizarea proiectului reprezintă o prioritate pentru Municipalitate în condiţiile în care obiectivul a fost finalizat în anul 1982 şi reabilitat în urmă cu 15 ani.
Reabilitarea și consolidarea Podului Grant este un proiect care va costa,aproape 60 de milioane de lei ( 57.820.005,09 lei), iar durata de execuţie este de 24 de luni.
Podul Grant, o structură pentru mașini și tramvai, a fost inaugurat în 1982 și traversează liniile de cale ferată care pătrund spre Gara Basarab și Gara București Nord.
Primul pod a fost inaugurat în 1909; avea patru tabliere metalice din oțel, o deschidere de 42 metri. După construirea celor două linii de acces în depoul București Călători, Podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 metri.
În 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
La sfârșitul anilor ’70 – începutul anilor ’80, a fost construit Podul Grant, care trece peste un grup de căi ferate de 136 de metri lățime. Constructorii au respectat noile standarde antiseismice stabilite după cutremurul din 1977.
Pasajul principal asigură, pe fiecare sens, circulația traficului auto pe două benzi și a tramvaiului 41.