VIDEO – Nicușor Dan: „Până la Crăciun se va simți o îmbunătățire în problema căldurii în sectoarele 2, 3, 6!”

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a fost invitatul Andreei și al lui Alex, în Matinalul „Bună dimineața, București!”, pe 98.3 și live pe Facebook-ul București Fm.

Legat de problema apei calde și căldurii, Primarul Capitalei spune: „E o problemă foarte serioasă. Sunt două componente: conductele și producția-distribuția. Problema fundamentală este lipsa finanțării timp de 30 de ani. Conductele nu s-au schimbat; avem unele de 40 de ani, care crapă. Te duci, repari, îi dai drumul și se rupe imediat lângă. În ceea ce privește producția, sunt centrale – cea mai veche din 1964. În ansmablu, iarna asta o să fie mai bine decât iarna trecută. În opinia mea, iarna lui 2020 a fost cea mai proastă iarna. Pe de o parte, am consolidat partea financiară: în sfârșit avem o predictibilitate pe partea financiară. ELCEN va iesi din insolvență și va putea accesa fonduri europene pentru modernizare. Avem bani pentru 230 de km. de rețea, pe care o sa îi facem în anii următori. La sfârșitul acestei săptămâni o să fie gata ultima unitate de la CET Vest, deci Sectorul 6 o să fie bine. La sfârșitul lui decembrie o să avem CET Sud și Titan. Prima oară, iarna aceasta vom lucra și iarna pe racorduri. Am atribuit proiectarea și execuția pe 210 km. și marile șantiere vor începe în primăvara anului viitor.”

Dacă vrei să afli ce spune despre situația din Primărie la preluarea mandatului, câte autobuze și troilebuze urmează să aducă, ce spune despre problema aerului condiționat din tramvaie, despre semaforizare, care sunt cele 10 mari ieșiri din București pe viitoarea autostradă de centură, despre Parcul Herăstrău, despre poluarea din Capitală, finalizarea pasajului Colentina, vezi VIDEO.

Despre traficul din Capitală, Primarul spune: ”Cauza principală vine din dezvoltarea necontrolată a Bucureștiului care a început prin anii 2005. S-a construit fără cap. Sunt zeci de mii de familii care stau în apartamente construite nou, care nu au grădinițe. Înainte să vorbim de trafic, trebuie să vorbim de modul în care se face dezvoltarea urbană a acestui oraș. E normal să construim, dar să o facem în mod echilibrat. Avem un oraș și trebuie să rezolvăm problema traficului. Să stimulăm oamenii să folosească trasportul în comun. Ca să îl folosim, trebuie să aibă și condiții. Ne-am concentrat și pe managementul transportului public. Nu mai vedeți 3-4 autobuze cu același număr, care merg unul după celălalt. Apoi, avem acest bilet comun. E o creștere continuă a numărului de oameni care folosesc abonament. Sistemul este depășit și nu a fost făcută mentenanță pe managementul de trafic – adică pe semafoare. Am făcut prefezabilitate – am identificat cele 500 de intersecții cu probleme. Mai avem în achiziție 50 km. linie de tramvai, e cam 10 milioane de euro kilometrul. Când vom avea 50 de km. de linie de tramvai modernizată, vom avea viteză mai mare de deplasare a tramvaiului și o să putem muta pe linie comună autobuzele. Avem proiectul trenului metropolitan. Am semnat protocolul cu CFR-ul – e o chestiune de 1 an. O să avem, în sfârșit, o autostradă de centură. Cu parcarea am început. Avem 13.000 de locuri de parcare publice cu plată. Vrem să ajungem la 80.000 – 90.000 într-un an, să acoperim centrul orașului. În acest moment, parcarea e gratuită pentru electrice și hibrid. Pentru electrice nu se pune problema să se modifice.”

”Singurul atribut pe care nu îl au primarii este transportul cu metroul. Primarii de Sectoare au curățenia, parcurile mai mici, consolidare-renovare de școli și străzile mici. Noi avem tot transportul public, termoficarea, marile lucrări de infrastructură, toate teatrele, spitalele, iluminatul public, semaforizarea, situațiile de urgență. Atribuțiile sunt mult mai mari la Primăria Generală față de Primăriile de Sectoare. Primăria avea 4 miliarde, Primăriile de sectoare 6 miliarde. Acum, după inflație, Primăria Generală are 5 miliarde și Primăriile de Sectoare au 7 miliarde”, spune Nicușor Dan.

Despre problema gunoiului, Primarul General punctează: ”Aici e o problemă foarte complicată, care a fost neglijată. Am avut două contracte. Acum avem nenumărate discuții pe monitorizare post închidere. Trebuie să avem grijă 30 de ani după ce depozitul s-a închis. Litigii avem nenumărate. Am rămas cu Vidra. Mai are capacitate. 3-4 ani ei pot să mai colecteze. E o probemă acolo, și acolo sunt câteva zeci de litigii. În cele 7 primării am făcut împreună o Asociațe de Dezvoltare Intercomunitară. Încercăm să scoatem în achiziție un contract care să meargă mai mult timp. Rămâne problema colectării selective – aici e atributul Primăriilor de Sector.”

Legat de Centrul vechi, Nicușor Dan spune: ”Sunt probleme pe care nu le-am rezolvat, cum e cea a panotajului stradal. Ar fi relativ simplu să dau ordin Poliției Locale să radă tot ce găsesc, dar nu ar fi corect față de industria asta care s-a dezvoltat într-un anumit mod. Să nu distrugem niște privați. Pentru fațade, trebuie să identificăm proprietarii și asta durează. Un lucru ireversibil, și m-am concentrat pe el, a fost construirea pe spații istorice. La momentul de autorziare pe care îl vedem, am schimbat tendința. Am semnat 120 de autorizații prin care clădiri importante din București sunt modernizate. Am adus o schimbare în ceva ireversibil – cum sunt clădirile din centru.”

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.