Toate drumurile duc la Greenfield?

Conform unei adrese depuse la Primăria Capitalei alaltăieri, joi 19 ianuarie, reprezentanții a șase asociații de proprietari din Ansamblul Greenfield Residence vor protesta în fața Primăriei Sectorului 1, între orele 11:00-13:00.

„Scopul Adunării Publice este reprezentat de protestul față de închiderea drumului de acces prin strada Vadul Moldovei către complexul Greenfield Residence cât și a solicitării privind redeschiderea acestei căi de acces”, se spune în solicitarea amintită.

La protest sunt așteptate să participe 200 de persoane, conform organizatorilor.

Care este poziția primarului Sectorului 1, de fapt?

La începutul lui ianuarie, Poliția Română și Romsilva au închis drumul forestier, cunoscut sub numele de Vadul Moldovei. Imediat după ce Poliția și Romsilva au închis drumul forestier către Greenfield, primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, critica această măsură pe care o acuza ca fiind una politică.

„Înţeleg că, astăzi, Poliţia Română şi Romsilva au decis să închidă drumul locuitorilor din Greenfield. O măsură luată (posibil politic) înaintea începerii şcolii. Să fie foarte clar, Primăria Sectorului 1 va face tot ce este posibil pentru a susţine accesul locuitorilor în complexul Greenfield. Măsura blocării acestui drum este una greşită şi solicit reprezentanţilor Romsilva să deblocheze urgent drumul”, scria edilul din Banu Manta pe pagina sa de socializare.

Ulterior, însă, Clotilde Armand a revenit cu precizări:

„Ceea ce am declarat este că susțin accesul pe acest drum forestier pentru rezidenți până la construirea unor drumuri de acces de către dezvoltator. FOARTE IMPORTANT: Acest drum TREBUIE să rămână FORESTIER. Nu stradă, nu alee, nu altceva. Fiindcă schimbarea statutului implică o dezvoltare imobiliară care ar distruge Pădurea Băneasa”.

Însă, în septembrie 2017, pe când era liderul grupului de consilieri USR din Consiliul Local al Sectorului 1, Clotilde Armand critica demersurile Primăriei din Banu Manta, Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 1 de a transforma drumul forestier în cale de acces permanentă spre Greenfield.

„Problemele de circulaţie în Bucureşti abia încep şi să distrugem o valoare cum este Pădurea Băneasa pentru probleme de circulaţie este un nonsens de fapt. (…) Refuzăm un heirupism populist care nu duce spre o dezvoltare urbană de calitate. (…) Eu consider că acest proiect nu rezolvă deloc problema, o rezolvă extrem de punctual, nu o va rezolva când vor fi 18.000 de oameni acolo, nu o rezolvă, pentru că sunt oameni din afara cartierului care vor lua acest drum, nu o rezolvă pentru că va distruge pădurea”, a spus Clotilde Armand, la o dezbatere organizată de USR sector 1 pe tema transformării drumului forestier în drum public.

Nici Nicușor Dan nu e de acord cu un drum permanent prin Pădurea Băneasa!

Primarul general al Capitalei Nicușor Dan și-a reiterat poziția conform căreia nu este de acord cu un drum permanent prin Pădurea Băneasa către Greenfield.

„Nu sunt de acord cu un drum permanent asfaltat, prin pădure. Ca lucrul acesta să se întâmple, ar trebui să existe un Plan Urbanistic Zonal (PUZ), pe care eu n-o să-l inițiez vreodată. Pentru că acolo este o pădure. Acolo este un investitor, care avea obligația, încă din 2008, din 2007, să facă două drumuri până în Șoseaua de Centură, pe care nu le-a făcut nici până în ziua de azi”, a declarat Nicușor Dan.

Dezvoltatorul trebuie să facă o cale de acces prin Șoseaua de Centură!

Edilul șef mai spune că este de acord cu soluția unui drum provizoriu prin pădure. Pentru această soluție, Consiliul General al Municipiului București a mandatat primarul Sectorului 1 să preia în administrare de la Romsilva porțiunea de teren necesară și să-i schimbe funcțiunea în drum provizoriu. Primăria Sectorului 1 ar trebui să plătească, însă, și taxa de administrare a terenului, mai susține primarul Capitalei.

„Deci, avem o discuție pe provizoriu și avem o discuție pe definitiv. Pe provizoriu, Consiliul General a mandatat primarul Sectorului 1 să obțină dreptul de administrare. Și, în felul ăsta, să poată să schimbe, fiind administrator, funcțiunea acelei suprafețe de teren în cale de circulație provizorie. Deci, e o chestiune pe care primarul Sectorului 1 este mandatat să o facă. (…) Există o hotărâre de consiliu care mandatează primarul Sectorului 1 să acționeze în numele Municipiului București. (…) Taxa de administrare o achită administratorul„, a declarat Nicușor Dan.

În ceea ce privește soluția definitivă, acesta constă într-o cale de acces către și din Șoseaua de Centură, pe care trebuie să o facă dezvoltatorul. Primăria Capitalei îi va acorda PUZ-ul necesar în acest sens, îndată ce va exista avizul arhitectului șef, conform edilului șef al Capitalei.

„În ceea ce privește soluția definitivă, pentru că ea să fie implementată, trebuie să existe PUZ. Deci, există două ieșiri, prevăzute în PUZ-ul din 2008, dacă nu mă înșel. Pentru aceste două ieșiri prevazute din 2008, nu s-a făcut niciodată niciun demers. A mai existat un PUZ în 2019, care nu prevedea nicio altă ieșire. Începând din 2019, au mai existat trei cereri din partea dezvoltatorului pentru trei ieșiri la Șoseaua de Centură.

Pentru aceste trei proiecte, în anul 2019, Primăria Capitalei a dat așa-numitul aviz preliminar. Este actul emis de Primăria Capitalei care-i spune investitorului ce avize să obțină de la alte instituții. Pentru două din cele trei proiecte din 2019, investitorul nu s-a mai întors la Primăria Capitalei. Deci, nu și-a luat avizele. Și pentru cel de-al treilea a depus o documentație completă, în decembrie 2022, acum câteva săptămâni. Pe această documentație, când va veni de la arhitectul șef avizul arhitectului șef, eu voi propune Consiliului General aprobarea acestui PUZ”, a explicat Nicușor Dan.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.