STB va moderniza 70 de tramvaie vechi!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Ieri, consilierii generali au aprobat un proiect de hotărâre privind creșterea capitalului social al Societății de Transport București (STB SA) cu circa 60 de milioane de euro.

Banii vor fi folosiți la crearea unei autobaze pentru transportul electric, pe Calea Gilulești și pentru modernizarea a 70 de tramvaie vechi, la Uzina de Reparații a STB.

„Vom investi în tot ceea ce înseamnă transport electric.
(…) Construcția unei autobaze pentru vehicule electrice, pe Calea Gilulești, cu o valoare estimată de circa 42 de milioane de lei.
De asemenea, avem în calcul modernizarea a 70 de tramvaie, dintre care 50 tramvaie V3A, cu o valoare de circa 176 de milioane de lei, și 20 de tramvaie Tatra, cu o valoare de circa 65 de milioane de lei.
Urmare a schimbării echipamentelor de tracțiune și a motorizărilor și trecerea în curent alternativ, consumul de energie electrică va fi mult diminuat față de consumul actual. E vorba de o reducere de minim 35%.
Toate tramvaiele vor cu accesibilitate sporită, coborând-se podeaua pe circa 35% din lungimea tramvaiului.
Acestea vor fi, de asemenea, prevăzute cu sistem de informare călători și cu aer condiționat”, a declarat pentru București FM Adrian Criț.

Modernizarea vechilor tramvaie este necesară deoarece Bucureștiul are nevoie de un parc circulant de 400 de tramvaie, zilnic. Iar achiziția de material rulant presupune perioade lungi, nu numai din cauza procedurilor de achiziție publică, ci și deoarece capacitatea de producție chiar a marilor companii din domeniu este una limitată, explică Adrian Criț, directorul general al STB.

„În București e nevoie de 400 de tramvaie. Patru sute de tramvaie trebuie să circule, zilnic, în Capitală.
Dat fiind faptul că avem un contract pentru achiziția a 100 de tramvaie, dintre care – așa cum spuneați dumneavoastră, 20 au și sosit și sunt în exploatare deja, noi trebuie să asigurăm continuitatea pentru acest serviciu.
Dar fiind faptul că nu s-a mai investit în zona de material rulant și viitoarea achiziție – preconizată pentru a fi efectuată anul acesta, va avea o perioadă de așteptare până când următoarele tramvaie vor urma să sosească în București, e nevoie ca utilizatorii transportului public în comun să beneficieze de niște mijloace de transport moderne. Chiar dacă ele – ca și concept, ca și configurație, sunt unele care par învechite, vor asigura gradul de confort care să satisfacă toți utilizatorii transportului public.
Vom avea niște costuri mult mai reduse în exploatare, iar imaginea societății va fi mult îmbunătățită, prin utilizarea acestora”, consideră șeful STB, Adrian Criț.

Stelian Bujduveanu: „Bucureșteanul prețuiește cel mai mult calitatea, la nivel de transport public”!

Și viceprimarul PNL al Capitalei, Stelian Bujduveanu, crede că STB trebuie să își modernizeze parcul învechit de vehicule, deoarece bucureștenii își doresc un transport public de calitate.
În acest scop, era absolut necesară capitalizarea STB, capitalizare ce s-a făcut pentru prima oară de la transformarea din regie autonomă – Regia Autonomă de Transport București (RATB), în societate comercială pe acțiuni – Societatea de Transport București SA (STB).

„Prea mult timp această societate a fost subfinanțată și Primăria nu a plătit factura integral.
S-au acumulat datorii, noi am venit cu mecanisme guvernamentale prin care am șters acele datorii, datorii la TVA, reeșalonanări. Dar, o companie de o asemenea amploare, de o asemenea magnitudine, cu un parc de peste 1.500 de vehicule – marea majoritate învechite, nu poate funcționa dacă nu investește bani în retehnologizarea și modernizare…
Vorbim de scaune curate, vorbim de vopsire, vorbim de schimbarea linoleumului, vorbim de schimbarea bărilor. Vorbim de acel transport public la care tundem și pe care ni-l dorim, odată cu achiziția a o sută de noi tramvaie, o sută de noi troleibuze, o sută de noi autobuze electrice, care vor veni. Avem și obligația morală, pentru restul parcului, care există, astăzi, în traseu, să fie înnoit, împrospătat.

Pentru că, să știți, pe linia lui 41, am văzut – și știam că așa o să fie, am anticipat, dacă ai două tramvaie noi și, în mijloc, alternanță, tramvaie vechi, cetățenii așteaptă până când vine un tramvai nou, pentru a merge mai departe, la destinație. Indiferent că durează o întârziere.
Deci, ceea ce ne arată acest comportament este că bucureșteanul prețuiește calitatea cel mai mult, la nivel de transport public”, a declarat pentru București FM, viceprimarul liberal al Capitalei, Stelian Bujduveanu, care coordonează și activitatea de transport public.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.