Ascultă Radio București FM Live

Parcările din București, între dorință și putință!

Parcările din București, între dorință și putință!
Foto: Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

Articol de Mircea Apostolescu, 15 iunie 2023, 13:58

Parcarea este o problemă în București, iar acest lucru constituie, deja, un truism pentru cei care conduc zilnic în oraș.

De asemenea, faptul că nu se respectă niciun fel de reguli în ceea ce privește parcarea, că mulți șoferi parchează exact unde au ei treabă, fără a ține cont de prevederile legale, este tot un truism.

Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

Mașinile parcate pe colțul intersecției, care împiedică vizibilitatea șoferilor care nu se pot asigura, cele parcate pe trecerile de pietoni, în stațiile mijloacelor de transport în comun, pe trotuare, astfel încât pietonii nu mai au pe unde trece, pe benzile unice pentru autobuze, pe linia de tramvai sau sub rețeaua de contact a troleibuzelor, au devenit o imagine obișnuită, în București.

În acest context trebuie pusă preocuparea administrației publice locale, a primăriilor – atât a unora dintre cele de sector, cât și a Primăriei Generale, de a crea locuri de parcare, dar mai ales de a ridica și amenda mașinile parcate neregulamentar. S-a constatat însă că în România numărul mașinilor crește de 4 ori mai repede decât cel al locurilor de parcare.

În sectorul 3 se ridică , în medie, 20 de mașini pe zi.

„E o temă foarte impopulară chestiunea asta. Nu ești iubit de către oameni, atunci când ridici mașini. Noi suntem primii care am început să ridicăm mașini, în București – în ultimii ani, că a mai fost o hinghereală, acum mai bine de zece ani. Dar, acum, noi am început treaba asta și o continuăm, chiar dacă suntem conștienți de faptul că nu e o temă populară. Nu există un oraș civilizat, fără reguli pe care să le impui.

Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

În consecință, astăzi, când discutăm, noi ridicăm undeva, media, peste 20 de mașini pe zi, din mașini parcate neregulamentar. Pentru că este un disconfort major pentru cetățenii care au locuri de parcare, dar nu pot parca, pentru că alții le ocupă locul de parcare.
Repet, este în sarcina noastră, fix a Primăriei, să facem ordine în zona pe care o administrăm”, spune Robert Negoiță.

În Sectorul 3 există și locuri de parcare cu plata orară. Taxa este de 5 lei pe oră, ca și în cazul parcărilor municipale.

„Cei care au locuri de parcare nominale le mențin, atâta cât au dreptul să aibă loc de parcare, cât au grijă să respecte regulile. Cele care se eliberează se transformă, în mod automat, în nenominal. Și sunt ocupate conform Regulamentului de la Sectorul 3. Și, da, poți parca, în Sectorul 3, pe un loc nenominal, dacă plătești taxa de 5 lei pe oră. Adică fix taxa pe care o are și Municipalitatea.

Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

Pentru că, unu, e normal să ai unde să parchezi și doi, noi nu folosim taxa asta pentru că vrem să încasăm bani. Nu ne fac rău, dar pe noi ne interesează să-i descurajăm să parcheze. Adică, doar dacă ai absolută urgență, doar dacă ai absolută nevoie să parchezi acolo. Altfel, sunt locurile destinate pentru cei care locuiesc în Sectorul 3″, explică Robert Negoiță.

În Sectorul 4, au fost realizate din 2020 până în prezent, odată cu lărgirea unor artere importante, circa 8300 de noi locuri de parcare, dintre care 4500 de reședință și 2800 cu plata orară.

Astfel, în Sectorul 4 există, în total, 51 de mii de locuri de parcare de reședință și peste 6000 de locuri de parcare publice.

Anul acesta au fost sancționați contravențional pentru parcare neregulamentară 11161 de șoferi și au fost ridicate 4404 vehicule.

În Sectorul 5, regenerarea urbană înseamnă și crearea de noi locuri de parcare dar și eliberarea trotuarelor de mașini  după cum explică administratorul public Rareș Hopincă.

Din cele 7000 de noi locuri de parcare, pe care Primăria Sectorului 5 și-a propus să le amenajeze, anul acesta, au fost realizate până acum 2500.

Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

„Pentru că regândim cu totul spațiul public, astfel încât, de la normativele de proiectare din anii ’70, să ajungem, în limita în care ne permite spațiul existent, la un echilibru mult mai bun între nevoile pietonilor și nevoile conducătorilor auto.

Să vă dau un exemplu, doar în Cartierul Rahova, în zona Dumbrava Nouă, în total, avem peste 1200 de locuri de parcare nou create. Ele vor avea regim de parcări rezidențiale și vor fi închiriate celor care locuiesc în zonă.

Cel târziu la 1 august va fi gata întregul proiect, pentru că ne-am extins pe o zonă foarte mare și, atunci, nevoia de lucrări este mult mai consistentă.

Anul acesta, în toate zonele din sector, ne-am propus o țintă de 7000 de noi locuri de parcare. Până în acest moment, suntem undeva la 2500 și, pe măsură ce avansează șantierele, sper să ajungem la această cifră”, a declarat Rareș Hopincă.

Rareș Hopincă spune ca vor fi amenajate locuri de parcare fără plată, pentru a deservi zonele cu activitate economică intensă.

Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

„Ne gândim, le vom face, în principiu pe bulevardele mari. Nu le vom tarifa, pentru un an – doi, ca test, program pilot. Pentru că avem zone comerciale, avem servicii publice care trebuie deservite de locuri de parcare. Le pilotăm, timp de un an – doi și vedem, după aceea, abia, dacă institui taxe sau nu”, anunță Rareș Hopincă, care vorbește și despre amenzi.

„Avem serviciu de ridicare. Amendăm zi de zi mașinile care parchează nelegal. În principiu, cei ce parchează pe trotuare sunt amendați și avem, cred, între cinci și zece amenzi, în fiecare zi”, spune Hopincă.

De asemenea, și în Sectorul 6 a început eliberarea trotuarelor și  au fost aplicate 784 de amenzi pentru parcarea neregulamentară.

Municipalitatea plănuiește și ea crearea de parcări suplimentare în zona centrală și de nord a orașului.

 „În 2024, ne propunem să ajungem la 60 de mii de locuri de parcare. Și, de acolo, crește.

Aceste locuri de parcare sunt avizate, amenajate de către Municipalitate și vor fi date spre cetățeni, spre utilizare”, explică viceprimarul liberal al Capitalei, Stelian Bujduveanu.

Sursa foto: Mircea Apostolescu/Bucuresti FM

Stelian Bujduveanu insistă că toată lumea trebuie să plătească pentru parcare, iar locul mașinilor este în parcări, nu pe trotuare sau pe spațiile verzi.

„Dorim să facem ordine, pe străzile din București. Marea problemă a Bucureștiului, în zona centrală este că, având în vedere că nu există nici acest enforcement, această ordine pe care Poliția Locală s-o implementeze și Brigada Rutieră împreună cu Poliția Locală, ca mașinile să nu mai parcheze pe spațiul verde, să nu mai parcheze pe trotuare.

Lumea s-a învățat să parcheze peste tot, fără să achite taxe. Avem parcări publice care sunt goale și, lângă, trotuare care sunt pline cu mașini.

Și, dacă vrem să avem o calitate a vieții ridicată, în orașul București și, în sfârșit, să avem o Capitală modernă, trebuie să luăm exemple din alte părți și inclusiv din București.

La Sectorul 6, asta se întâmplă. La Sectorul 6, nu se mai permite accesul pe spațiul verde, pe domeniul public, acolo nu este loc de parcare public sau de reședință, cu autoturismul”, explica Bujduveanu.

Această prezentare necesită JavaScript.

Etichete:
Art Safari lansează o nouă expoziție, „Cele mai frumoase tradiții”
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 14:25

Art Safari lansează o nouă expoziție, „Cele mai frumoase tradiții”

Expoziţia „Cele mai frumoase tradiţii”, care explorează bogăţia obiceiurilor şi a valorilor spirituale transmise de-a lungul...

Art Safari lansează o nouă expoziție, „Cele mai frumoase tradiții”
România şi Bulgaria ar putea adera pe deplin la Schengen la 1 ianuarie 2025
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:48

România şi Bulgaria ar putea adera pe deplin la Schengen la 1 ianuarie 2025

România şi Bulgaria se pot alătura pe deplin spaţiului Schengen de liberă circulaţie din ianuarie 2025, a declarat vineri ministrul de interne...

România şi Bulgaria ar putea adera pe deplin la Schengen la 1 ianuarie 2025
DSU: 20 de localităţi din ţară – afectate de fenomenele hidrometeorologice din ultimele 24 de ore
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:43

DSU: 20 de localităţi din ţară – afectate de fenomenele hidrometeorologice din ultimele 24 de ore

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a transmis vineri dimineaţa că 20 de localităţi din 13 judeţe – Alba, Braşov, Caraş-Severin,...

DSU: 20 de localităţi din ţară – afectate de fenomenele hidrometeorologice din ultimele 24 de ore
CNAS a publicat condiţiile în care persoanele asigurate beneficiază de servicii de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:35

CNAS a publicat condiţiile în care persoanele asigurate beneficiază de servicii de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave

Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul...

CNAS a publicat condiţiile în care persoanele asigurate beneficiază de servicii de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:33

Viitorul Bucureștiului, producția de energie cât mai eficientă și cât mai verde! 

Săptămâna viitoare vor fi semnate contractele pentru finanțarea din fonduri europene a modernizării a trei dintre cele patru electrocentrale...

Viitorul Bucureștiului, producția de energie cât mai eficientă și cât mai verde! 
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:18

Asociaţia Autism Voce: România va avea o hartă a organizaţiilor ABA din România

Asociaţia Autism Voice lansează astăzi apelul pentru a crea Harta Organizaţiilor care oferă servicii ABA în România, un instrument esenţial...

Asociaţia Autism Voce: România va avea o hartă a organizaţiilor ABA din România
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:10

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe

Noi premiere ne așteaptă în cinematografe. Ne reîntâlnim cu Michelle Yeoh câștigătoarea Oscarului, Ariana Grande, Cynthia Erivo, Horațiu...

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe
Actualitate vineri, 22 noiembrie 2024, 13:05

Românii vor putea călători fără viză în China din 30 noiembrie anul acesta

China îşi va extinde regimul fără viză pentru a include România, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru, Japonia şi alte ţări, începând cu 30...

Românii vor putea călători fără viză în China din 30 noiembrie anul acesta