Controale extinse, la punctele vamale, privind traficul de jucării contrafăcute

Facebook/ Autoritatea Vamală Română

Operaţiunea „Pinocchio”, sub acest generic, Autoritatea Vamală Română anunţă că va derula în luna decembrie,  controale extinse care au in vedere traficul de jucării contrafăcute.

Asta pentru că la final de an se importă mai mult de o treime din mărfurile contrafăcute care tranzitează România sau sunt destinate pieţei interne, pentru a fi comercializate în „luna cadourilor”.

”Autoritatea Vamală Română va derula în luna decembrie operaţiunea „Pinocchio”, care vizează controale extinse privind traficul de jucării contrafăcute. Lucrătorii Autorităţii Vamale Române vor desfăşura în luna decembrie ample controale pe segmentul importurilor de jucării, concentrându-se în principal pe identificarea produselor susceptibile de contrafacere, într-o perioadă a anului în care traficul acestor mărfuri creşte exponenţial”, anunţă autoritatea.

Din datele de la nivelul anilor precedenţi s-a constatat că la final de an se importă mai mult de o treime din mărfurile contrafăcute care tranzitează România sau sunt destinate pieţei interne, pentru a fi comercializate în „luna cadourilor”.

Operaţiunea “Pinocchio” vizează mărfurile din toate birourile vamale de frontieră, dar verificările se vor concentra pe porţile de intrare ale mărfurilor din China şi Turcia, unde au fost identificate de-a lungul timpului cele mai multe produse contrafăcute.

„Să nu se înţeleagă greşit, aici nu vorbim despre toate jucăriile din China sau Turcia, ci doar de produsele care copiază integral branduri mai mult sau mai puţin consacrate, jucăriile care sunt nişte falsuri.”, a precizat preşedintele AVR.

De-a lungul vremii, Autoritatea Vamală Română a derulat acţiuni comune cu vămile din celelalte state europene, întrucât s-a constatat că o parte din jucăriile contrafăcute care sunt aduse pe teritoriul României sunt destinate tranzitului către statele din vest, unde marjele de profit sunt mult mai înalte.

Anunţarea operaţiunii „Pinocchio”  are ca scop descurajerea cat mai multor firme care intenţioneaza să introducă în spaţiul comercial intern produse contrafăcute.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.