VIDEO: Lucian Rus, Secretar de Stat în Turism -„Trebuie să devenim, fiecare, ambasadorul țării noastre.”

Turismul românesc la Târgul de la Madrid. Între 24-28 ianuarie, România și-a promovat destinațiile turistice la FITUR – Târgul de Turism de la Madrid. Cum ne-am prezentat acolo și care sunt proiectele de promovare pentru viitor am aflat #InComunitate de la Lucian Rus – Secretar de Stat – Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

„Este treaba noastră, a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului să aducem contribuția la promovarea României. Timp de o lună de zile pe BBC Worldwide au fost promovate opt clipuri realizate de Charlie Ottley, un susținător și un promotor al României, pe perioada unei întregi luni de zile. Opt clipuri, patru din ele pe sezoane de promovare a României, iar patru pe domeniile cele mai importante de turism, pe care România le are și cu care dorește să se promoveze. Noi am încercat să fim să dublăm tot ceea ce a însemnat Târgul de Turism de la Londra cu acțiuni outdoor, ca să spun așa. Clipurile sunt o prezentare a României, a frumuseților țării, a tipurilor de turism, mai ales pe partea de balneo, cu care ne mândrim foarte mult, partea de City Break și de orașe, am încercat să fie oarecum generale ca să putem prezenta în câteva secunde, 30 de secunde au fost 4 din ele și un minut, celelalte 4, astfel încât să cuprindă imaginile cele mai concludente ale frumuseților țării noastre, pe care să le promovăm în întreaga lume. Cu aceste 8 clipuri vrem să mergem și mai departe, de aici încolo, încercăm să dublăm tot ce înseamnă participările la târguri, cu campanii complementare”

Voucherele de vacanță și Organizațiile de Management ale Destinațiilor

 Acestea sunt măsurile prin care se încearcă atragerea turistului român către destinațiile pe care le poate oferi România. Până la urmă, așa ne putem descoperi țara și putem să povestim, mai apoi, despre ea.

„Una dintre măsurile pe care le are ministerul nostru împreună cu Ministerul de Finanțe  sunt  aceste vouchere de vacanță, care sunt mai mult sau mai puțin apreciate, dar cred că antreprenorii din turism le-au apreciat foarte mult pentru că sunt într-adevăr o măsură prin care turistul român poate și vede cât este de frumoasă țara noastră și are oportunitatea de a o vizita. Mai mult decât atât, încercăm acum să realizăm aceste organizații de management al destinațiilor OND-uri. Un proiect aprobat și încercăm acum să realizăm OND-urile locale, județene și regionale. Acestea au un rol foarte important și anume de a pune privatul și publicul la aceeași masă, și de a crea în acest parteneriat public privat, în care eu cred foarte mult, anumite măsuri de promovare, anumite măsuri de incentivare a turistului de a veni și de a vizita aceste zone și aceste regiuni.”

Prioritatea o stabilește turistul, în funcție de ceea ce dorește să descopere în România

 România are prin ce să se facă cunoscută. De la tradiții la religie, totul vine din legătura pe care românul a stabilit-o cu locul său de naștere, cu pământul care îl hrănește. O legătură sacră, cu o istorie lungă și cu o poveste care atrage prin originalitate.

„Avem un continent într-o țară, dar mai mult decât atât, decât formele de relief sau frumusețile țării noastre, cred că foarte important pentru a promova este și turismul gastronomic, de exemplu, turismul religios, cultural și hai să nu uităm de tot ceea ce avem noi ca tradiții, frumusețea tradițiilor noastre care, din păcate, nu se mai regăsesc în celelalte țări ale Vestului. Sunt niște particularități pe care noi le avem și cu care trebuie să ne mândrim și să ieșim în față, pentru că nu mai pot fi găsite în altă parte. Acestea până la urmă înseamnă sufletul nostru, înseamnă tradițiile noastre, înseamnă religiozitatea noastră, tot ceea ce suntem noi astăzi,  este din trecutul și din istoria noastră. Avem cu ce ne mândri. De aceea nu cred că putem să spunem ceva cu prioritate, dar sunt atât de multe lucruri pe care le putem scoate în evidență. Vorbim de biserici și de mănăstiri, de tot ceea ce avem în țara noastră, castele,, conace și așa mai departe avem de toate, chiar avem de toate. Prioritatea cred că o stabilește turistul în funcție de ceea ce dorește să descopere în România.”

 Românii, cei mai buni ambasadori ai țării

Dincolo de orice formă de promovare, cea prin viu grai, de la om la om, este și cea care ajunge mai repede în sufletele celorlalți. Iar acest lucru ne poate face cunoscuți și poate declanșa acea curiozitate specifică turistului.

„Categoric, târgurile reprezintă o prioritate. Partea de campanii outdoor pe care să mergem și să promovăm. Încercăm să mergem foarte mult și pe media, pe online și, mai mult decât atât, încercăm să facem aceste road trip-uri ale jurnaliștilor din alte țări, pe care îi invităm aici, în România, să-i ducem în diverse locuri din întreaga țară să vadă frumusețile, obiceiurile și tradițiile țării noastre, ca după aceea să se întoarcă în țara lor, să scrie despre noi și să ne pună în evidență. Dar, este esențial ca noi să vorbim despre noi, noi, trebuie să fim proprii noștri ambasadori.”

 Pentru mai multe detalii despre promovarea României vezi video.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.