DSU: Dotarea structurilor de urgență cu ambulanțe de ultimă generație continuă

Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a validat documentația tehnică înaintată acestora de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), aprobând astfel caietul de sarcini, extrem de necesar în continuarea derulării procesului de achiziție de ambulanțe, destinate serviciilor publice de urgență.

Astfel, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), la acest moment este în desfășurare procedura de licitație deschisă pentru furnizarea de ambulanțe tip B (4×2, 4×4) şi ambulanțe de tip C destinate Serviciilor Publice de Ambulanță (SAJ/SABIF) şi SMURD.

Cantitatea maximă estimată pentru tipurile de ambulanțe enumerate anterior, prevăzută în acordurile cadru sunt de 980 ambulanțe tip B (4×2), 2610 ambulanțe de tip B (4×4) și 480 ambulanțe de tip C.

Prin Planul de Dezvoltare Durabilă pentru achiziția de ambulanțe destinate Serviciilor Publice de Ambulanță (SAJ/SABIF) și SMURD există o primă alocare din fondurile europene nerambursabile și anume, aproximativ 110 milioane Euro, urmând ca sumele alocate pe parcursul duratei acordurilor, și anume 4 ani, să se suplimenteze.

Departamentul pentru Situații de Urgență acordă o importanță majoră dotării sectorului de urgență cu ambulanțe necesare atât Serviciilor Publice de Ambulanță cât si pentru SMURD. Astfel, procedura de achiziție va fi tratată cu prioritate la nivelul IGSU, pentru ca ambulanțele nou achiziționate să intre în dotarea salvatorilor de vieți, cât mai curând.

În ultimii 4 ani, Serviciile de Ambulanță au beneficiat de 821 de ambulanțe. Din datele existente reiese faptul că în perioada după ce a preluat IGSU achizițiile ( OUG nr. 74/2017), numărul ambulanțelor livrate a crescut, chiar de 2,4 ori mai mult față de perioada 2010-2015, când achiziția de astfel de autospeciale nu era în competența IGSU. Totodată, în cei 4 ani (2018-2022), IGSU a livrat cu 238% mai multe ambulanțe Serviciilor de Ambulanță decât s-a livrat până la adoptarea actului normativ care stipulează faptul că IGSU devine unitate de achiziții centralizate pentru achiziția de ambulanțe.

Procesul de achiziție de ambulanțe inițiat în anul 2022 nu a mai putut fi realizat, dat fiind faptul că ofertanții nu și-au mai susținut ofertele care fuseseră agreate prin acordul cadru și nu au acceptat nici majorările de prețuri care au devenit posibile prin OUG nr. 64/2022, considerând că este mai convenabil pentru ei să se prezinte cu noi oferte la o nouă procedură de achiziție, motivele invocate fiind legate de creșteri substanțiale de prețuri ale materialelor folosite sau crize regăsite pe piața auto (criza semiconductorilor), generate de pandemia de COVID-19 și situația geopolitică delicată reprezentată de agresiunea militară rusă în Ucraina.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.