Au fost afișate rezultatele simulării la Evaluarea Națională
Articol de bucurestifm, 23 februarie 2024, 17:34
Mai puțin de jumătate din copiii de clasa a 8-a, care au participat la simularea Evaluării Naţionale, au reuşit să ia nota 5 la matematică. La proba de limba română procentul este mai mare. Chiar și așa, mai puţin de 3 sferturi au luat note de trecere.
Ministerul Educaţiei a centralizat rezultatele testării din această lună, la care lucrările au fost corectate digital, adică au fost scanate şi transmise unor profesori din alte judeţe pentru corectare.
Au fost implicați în procesul de evaluare 11.593 de profesori evaluatori, după cum urmează:
- Limba română: 5.675
- Matematică: 5.452
- Limba maternă: 466
La nivelul celor 3.747 de centre de examen, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică.
Platforma a funcționat în parametri optimi pe toată perioada desfășurării proceselor, cu excepția unui interval de circa 20 de minute în prima zi de examen.
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:
Limba și literatura română – număr note mai mari sau egale cu 5: 121.759 (73,98%);
- Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
Matematică: număr note mai mari sau egale cu 5: 69.347 (42,37%);
- Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
Limba și literatura maternă – număr note mai mari sau egale cu 5: 8.161 (82,93%).
- Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
Rezultatele probelor scrise ale simulării au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.