Lucrările Magistralei M6 de metrou afectează traficul rutier! Vezi ce modificări vor produce în liniile STB
Articol de Mircea Apostolescu, 25 iunie 2024, 11:21
Lucrările pentru construcția Magistralei M6 de metrou, spre Aeroportul Otopeni, au demarat la finele anului trecut. Au fost deschise toate șantierele, cu excepția celui de la Podul Constanța.
În momentul de față se lucrează la turnarea pereților mulați ai stațiilor de metrou și sunt afectate, deocamdată, doar zone precum parcul de la Terminalul Piața Presei, capătul tramvaiului 41, Parcul Herăstrău, zona Aeroportului Băneasa.
Din a doua jumătate a anului este, însă, de așteptat ca lucrările să avanseze și să afecteze traficul din zona Pajura, Bucureștii Noi, Chitila, Ion Mihalache, Bulevardul Expoziției, Aviator Popisteanu, Calea Griviței.
Lucrările la Magistrala M6 ar urma să dureze și, deci, să afecteze traficul, încă doi ani. Ele se vor suprapune cu cele de modernizare a liniilor de tramvai, ce urmează a fi demarate de către Primăria Capitalei. Acestea din urmă vor afecta Bulevardul Bucureștii Noi, Dămăroaia,, Piatra Morii, bulevardele Ion Mihalache și Expoziției, străzile Dornei, Puțul lui Crăciun și Clăbucet.
Lucrările vor produce perturbări în trafic și suspendarea sau devierea multor linii de transport de suprafață.
Astfel, circulația tramvaielor și troleibuzele prin pasajul rutier de sub Podul Constanța va fi deviată pentru doi ani de zile.
Liniile de tramvai 3, 24 și 45, cu care bucureștenii din zona Chitila – Bucureștii Noi – Dămăroaia sunt obișnuiți să ajungă până la Piața Presei, Vasile Pârvan sau Gara de Nord, vor fi suspendate.
Legătura între Strada Mezeș și Cartierul Dămăroaia ar urma să fie asigurată de o nouă linie de tramvai, 53, cu un parc planificat de 5 tramvaie.
De la Vasile Pârvan până la Piața Presei, va circula o altă linie nouă de tramvaie, 42, cu un parc planificat de 9 tramvaie. Linia 42 va înlocui liniile 24 și 45.
Lucrările Primăriei Capitalei de modernizare a liniilor de tramvai vor aduce modificări și în ceea ce privește circulația troleibuzelor.
Numai linia 97, dotată cu troleibuze cu autonomie, care pot circula și fără rețea de contact, își va menține traseul de la Străulești la Mihai Bravu. Călătorii vor trebui să aștepte mai mult în stații, iar ritmul de succedare va fi mai neregulat.
Linia de troleibuze 86 va ajunge de la Stadionul Național doar până la Strada Clăbucet, întorcând pe Calea Griviței, unde se va amenaja o buclă de întoarcere temporară.
Pentru a asigura legătura între Pajura și Bucureștii Noi, se va înființa linia de troleibuze 95, cu un parc planificat de 8 troleibuze. Aceasta va circula pe traseul Strada Dridu – Terminal Străulești.
În fine, și lucrările pe care Apa Nova le va desfășura în zona Strada Buzești – Strada Occidentului vor duce la modificări ale traseului liniilor 79 și 86. Troleibuzele vor întoarce la fostul capăt al lui 97, la Sfinții Voievozi.
În ciuda acestor lucrări, modificări ale traseelor mijloacelor de transport de suprafață și haosul din traficul de suprafață, este de așteptat ca Magistrala M4 de metrou să devină principalul mijloc de transport pentru bucureștenii din zona Ion Mihalache, Calea Griviței, Șoseaua Chitilei, Bulevardul Bucureștii Noi, Pajura, Străulești, Dămăroaia.