Lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai sistate, de două zile!

Lucrările pe șantierul de modernizare a liniei 5 de tramvai, începute în februarie, au fost sistate, din cauza lipsei de finanțare.

Printr-o notificare adresată Primăriei Capitalei, constructorii spun că ar fi făcut lucrări de peste 41 de milioane de lei, reprezentând peste 25% din valoarea totală a contractului și 40% stadiu de execuție a lucrărilor, dar au primit doar 6,5 milioane de lei de la Municipalitate.
Ei somează autoritatea contractantă să își plătească facturile restante, în două săptămâni.

În context, trebuie reamintit faptul că, pe 19 februarie, Primăria Capitalei demara lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai, pe Barbu Văcărescu, între Ștefan cel Mare și Podul Băneasa.
Această lucrare era prima din totalul de 500 de kilometri de linie de tramvai pe care Municipalitatea ar vrea să îi modernizeze.
Contractul fusese atribuit, în noiembrie 2023, asocierii Mari Vlia-Com – Electromontaj – Luxten, pentru suma de 130 milioane de lei, potrivit portalului de achiziții publice SEAP.

„Începem lucrările la linia 5, mai precis de aici, de la Podul Băneasa, până la Ștefan cel Mare – patru kilometri două sute.
E o lucrare pe care s-a făcut, deja, proiectarea de către STB. Acum, e vorba doar de execuție, termen de execuție de 12 luni. Lucrarea costă 170 de milioane de lei, cu tot cu TVA. Și este primul lot pe care începe, din toate cele pe care o să le facem, astfel încât, la sfârșit, toate liniile de tramvai să fie modernizate, în București”, declara Nicușor Dan, pe 19 februarie, pe șantierul liniei 5.

Acum, termenul de execuție de 12 luni pare a fi pus sub semnul întrebării, iar modernizarea celor 500 de kilometri de linie de tramvai, la care lucrările încă nu au început, pare un deziderat și mai îndepărtat.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.