STS-Timpi mai mici de acces către Serviciul de urgenţă 112 şi fiabilitate în localizarea apelurilor de urgenţă

VoLTE Emergency Call implementat la 112. Timpi mai mici de acces către Serviciul de urgenţă 112 şi fiabilitate în localizarea apelurilor de urgenţă

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale împreună cu o parte din operatorii publici de comunicaţii electronice mobile au configurat şi testat cu succes VoLTE Emergency Call, cea mai nouă funcţionalitate implementată pentru apelarea Serviciului de urgenţă 112. Aceasta se află în proiect pilot, urmând să fie operaţionalizată la nivel naţional.

Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătăţiri pentru primirea şi procesarea comunicaţiilor de urgenţă efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetăţeni către Serviciul de urgenţă 112 şi informaţii de localizare mai fiabile şi mai precise.

Pentru operaţionalizarea acestei noi facilităţi, în prima etapă, specialiştii şi inginerii STS şi ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcţionarea sistemului, în laborator şi prin trafic simulat în diferite condiţii, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile şi adaptând permanent configuraţiile pe baza datelor de trafic astfel generate.

În prezent, sunt realizate activităţi pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgenţă realizate prin VoLTE. Testele au arătat o scădere a timpului în care un apel de urgenţă ajunge în sistemul 112, precum şi o îmbunătăţire a informaţiilor de localizare.

VoLTE Emergency Call va fi operaţionalizat la nivel naţional pentru toate reţelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configuraţiile specifice, iar activităţile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcţionarea optimă. În prezent, Digi România şi Orange se află într-un stadiu avansat de configurare şi testare a acestei noi facilităţi.

Din perspectiva cetăţeanului, nu sunt necesare acţiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgenţă 112 prin tehnologia VoLTE, singura condiţie este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu. Concret, această tehnologie permite utilizarea reţelelor IP pentru realizarea apelului de urgenţă, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Totodată, permite transmiterea de informaţii îmbunătăţite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe timpul acestui tip de apel.

Activarea acestei facilităţi a însemnat un proces complex de adaptare a reţelelor de comunicaţii mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât şi al arhitecturilor existente, precum şi aplicarea unor noi configuraţii la nivelul Serviciului de urgenţă 112.

De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluţii care au fost evaluate, respectiv validate şi, nu în ultimul rând, a fost completată legislaţia naţională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de administrator tehnic şi operaţional al Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, este permanent preocupat de modernizarea infrastructurii hardware şi software a Serviciului de urgenţă 112, prin adoptarea unei arhitecturi eficiente, aliniată bunelor practici în domeniu, precum şi de creşterea capacităţii de primire a apelurilor de urgenţă, a mesajelor şi informaţiilor asociate, pentru a răspunde cât mai eficient cetăţenilor aflaţi în situaţii de urgenţă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.