Noi restricţii de circulaţie, de joi, pentru lucrări la segmentul de Nord al Magistralei 6 de metrou

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Noi restricţii de circulaţie vor fi instituite, începând de joi, în vederea realizării lucrărilor la segmentul de Nord al Magistralei 6 de metrou, a doua secțiune de la Băneasa la Aeroportul Otopeni.

Se estimează că, începând cu data de 12 septembrie 2024, se vor institui primele restricţii de circulaţie necesare execuţiei lucrărilor pentru Secţiunea Tokyo-Aeroport Otopeni (Secţiunea de Nord a Proiectului. Lot 1.2). Primele măsuri de restricţii vor fi instituite cu o durată de aproximativ 90 de zile, perioadă de timp în care vor fi executate lucrări preliminare pentru realizarea structurilor aferente viitoarelor staţii de metrou.

Astfel, staţia Washington va fi amplasată în laterala estică a Şoselei Bucureşti-Ploieşti, zona de Sud-Est a intersecţiei Şoselei Bucureşti-Ploieşti şi Bulevardul Dr. Liviu Librescu/strada Jandarmeriei. La capetele staţiei vor exista trei accesuri, dintre care două vor fi legate de un pasaj pietonal pe sub Şos. Bucureşti – Ploieşti (DN1), iar cel de-al treilea se află de-a lungul staţiei. Staţia Washington are o lungime de 159 metri şi o lăţime maximă de 22,16 metri.

Conform documentului, în zona viitoarei staţii de metrou Washington se propune instituirea următoarelor restricţii: pe strada Viorel Ciurea se va restricţiona accesul rutier şi pietonal, iar staţiile de transport public „Saţia INMH” amplasate pe această arteră, pe ambele sensuri, vor fi relocate în imediata vecinătate; accesul spre Ploieşti din zona bretelei adiacente DN1 respectiv de pe B-dul Alexandru Nasta va fi restricţionat. Accesul către Ploieşti din această arteră se va realiza prin ruta ocolitoare asigurată prin Bulevardul Doctor Liviu Librescu.

Restricţiile nou instituite pe amplasamentul staţiei Washington nu vor afecta circulaţia rutieră pe DN1, precizează sursa citată.

Staţia Otopeni va fi amplasată parţial sub carosabilul Căii Bucureştilor şi sub semaforul de la intersecţia acestuia cu artera centrală a oraşului Otopeni, strada 23 August. Staţia va fi dotată cu două accesuri la capătul sudic al staţiei, de o parte şi de alta a Căii Bucureşti, una pe latura de est şi cealaltă pe latura de vest. Staţia Otopeni are o lungime de 159 metri şi o lăţime maximă de 22,16 metri.

În zona viitoarei staţii de metrou Otopeni se vor institui următoarele restricţii: accesul dinspre DN1 pe strada 23 august se va realiza pe ruta alternativă prin strada Oituz şi Floare de Cais, iar staţia de transport public ”Staţia Primăria Otopeni”, amplasată pe DN1, pe sensul de intrare în Bucureşti, va fi relocată în imediata vecinătate a pasarelei pietonale. Ocazional, vor fi restricţii locale pe banda 1 pe sensul de intrare în Bucureşti în intervalul orar 22:00 – 06:00.

Restricţiile nou instituite pe amplasamentul staţiei Otopeni nu vor afecta circulaţia auto pe banda de ieşire dinspre strada 23 august în DN1 şi nici circulaţia rutieră pe DN1 în timpul zilei.

Lucrarea este realizată de Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. (Turcia) – Somet SA (România), în baza contractului de proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă semnat cu Metrorex pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km între Staţiile Tokyo şi Aeroport Otopeni.

Proiectul „Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările şi completările ulterioare. Proiectul contribuie la îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei de transport trans-european (TEN-T) şi are finanţarea asigurata din fonduri PNRR, fonduri Japoneze JICA şi bugetul de stat.

Viitoarea Magistrală 6 va oferi o alternativă de transport rapidă şi confortabilă, facilitând accesul către destinaţii cheie din Capitală şi din judeţul Ilfov.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.