Primăria Capitalei ar putea renunța la unele locuri de parcare din Cotroceni în favoarea riveranilor
Articol de Mircea Apostolescu, 4 octombrie 2024, 13:35
Primăria Capitalei ar putea renunța la un număr de locuri de parcare de pe străduțele din Cotroceni, în favoarea rezidenților sau ar putea crea abonamente mai favorabile riveranilor.
Dar oamenii ar trebui să se obișnuiască cu faptul că nu vor mai putea parca în fața propriei case, locurile de parcare putând fi ocupate de nerezidenți, care plătesc pentru a parca pe locurile de parcare ale Municipalității, cele marcate cu linii albastre, conform primarului Nicușor Dan.
Pe mai multe străzi din Sectorul 5, au apărut, în luna august, de acum celebrele linii albastre, care marchează locurile de parcare din parcările administrate de către Primăria Capitalei, prin Compania Municipală Parking.
Marcajele albastre au apărut pe străduțe din Cotroceni, pe străzi precum Dr. Nicolae Turnescu, Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Dr. F. J. Curie, Dr. Panait Iataropol, Dr. Mihail Obedariu Gheorghiade, Dr. Grigore Romniceanu, Dr. Nicolae Paulescu, Dr. Robert Koch, Dr. Ștefan Capșa, Dr. Victor Babeș, Dr. Clunet, Sfântul Elefterie, Ana Davila, Carol Davila etc.
În total, pe 50 de artere din Sectorul 5, au fost trasate 2300 de noi locuri de parcare, conform paginii de socializare a edllilului șef al Capitalei, Nicușor Dan.
Pentru o oră de parcare, trebuie să plătești 5 lei.
Așa că, inventivi din fire, șoferii bucureșteni au început să parcheze, gratis, pe Sf. Elefterie, spre exemplu, pe cealaltă zonă, din centrul drumului, lăsând celebrele locuri albastre neocupate.
Liniile albastre îi lovesc, într-un mod neașteptat, pe riveranii de pe acele străzi.
Astfel, în vreme ce, in cazul parcărilor de reședință, beneficiarul are un anumit loc de parcare repartizat, în cazul parcărilor municipale, el nu are un anumit loc de parcare, ci va parca acolo unde va găsi loc, pe baza principiului primul venit, primul servit. Astfel, o persoană poate ajunge să parcheze la coltul străzii sau chiar pe o stradă vecină, în timp ce, lângă casă sau blocul rezidentului pot fi parcate mașini ale unor persoane care nu locuiesc în zonă, dar au plătit taxa de parcare municipală.
Oamenii se întreabă cu ce au greșit ca să nu poată parcă în fața propriei case sau a propriului bloc.
Dar, din nou, inventivitatea românească și-a spus cuvântul.
Tot pe Elefterie, am văzut tot felul de capre și dispozitive artizanale cu care oamenii își blochează locul de parcare din fața casei.
Unul dintre aceste dispozitive chiar transmitea clar un mesaj de prietenie binecunoscut de către șoferii bucureșteni: „NU PARCA”!
Pe Ana Davila, cineva marcase locurile de parcare din fața casei și, printr-un afiș instalat pe gardul proprietății, le cerea celorlalți șoferi să parcheze „pe locurile libere”.
Primarul general al Capitalei Nicușor Dan spune că va analiza și că ar putea renunța la o parte dintre locurile de parcare cu linii albastre, pentru a le lăsa riveranilor ceva locuri de parcare de reședință.
Reporter: „Am fost pe străzile din Cotroceni – sunt străduțe mici, Ana Davila, Doctor Lister, străduțe mititele, și au apărut parcările albastre, unele dintre ele chiar în fața porților oamenilor. Credeți că e ok să fie parcări municipale, acolo, nu parcări de reședință”?
Nicușor Dan: „Trebuie să existe un echilibru între parcări de reședință și parcări publice, cele cu linii albastre.
Ce spun eu, demult, este că nu mai trebuie să existe locuri de parcare gratuite, în interiorul inelului central.
O să vedem. Dacă este un dezechilibru, o să renunțăm la câteva din locurile publice și o să dăm pentru rezidenți.
Sau o să permitem niște abonamente mai bune, mai accesibile pentru rezidenți”.
Reporter: „Marea problemă, pentru rezidenți, este că, la parcările municipale, ei nu au un loc de parcare garantat, ci doar pot să parcheze unde găsesc loc. Iar, în fața casei lui, poate să parcheze altcineva”.
Nicușor Dan: „Este un mod de optimizare a locurilor de parcare pe care Marea majoritate a orașelor occidentale îl folosesc, în zonele centrale cel puțin”.
Reporter: „Au început oamenii să-și pună capre, cu NU PARCA, în fața casei”.
Nicușor Dan: „Da, trebuie să ne obișnuim, da”.
În fine, în zelul de a câștiga mai mulți bani, pentru Primărie, desigur, cei care au tras dungile albastre pe străzi, au mers până la colțul intersecției sau până la trecerea de pietoni, exact cum scrie Codul rutier… Să nu parchezi, ca să se poată asigura conducătorii auto aflați în trafic și pietonii, când vor să traverseze.
Întrebarea e dacă te amendează Brigada Rutieră pentru parcare neregulamentară, în parcările Primăriei Capitalei?
Sau o întrebare mai serioasă ar fi dacă aceste parcări au obținut avizul Comisiei tehnice de circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, comisie în care se află și reprezentanți ai Brigăzii de Poliție Rutieră?