Din cei 150 de kilometri de linii de tramvai din București, circa 90 au fost modernizați, la începutul anilor 2000
Articol de Mircea Apostolescu, 8 octombrie 2024, 11:39
Din restul de 50 de kilometrii, lucrările au demarat doar pe linia tramvaiului 5, pe Barbu Văcărescu.
Noile tramvaie Imperio, de la Astra Arad, nu vor putea circula pe liniile nemodernizate, precum linia 55.
Iar demararea modernizării restului loturilor din cei 50 de kilometrii de linii de tramvai vechi va mai întârzia până în luna mai a anului viitor, din cauza unor întârzieri în ceea ce privește fondurile europene, din care ar trebui finanțate lucrările.
„Pentru moment, ele (… tramvaiele Imperio n.r.) vor circula pe alte linii. Linia 55, după cum știți, este, deja, atribuită, așteaptă și ea deblocarea fondurilor europene.
Noi avem cam 90-95 de kilometrii, care au fost făcute între anii 2000 și 2007 a căror stare este satisfăcătoare.
Și mai avem 50 de kilometrii, inclusiv linia 5, care n-au fost modernizați cred că dinainte de ’89…”, a declarat primarul general Nicușor Dan, cu prilejul primirii de către Societatea de Transport București a tramvaiului cu numărul o sută.