VIDEO: Creatori de conținut și talent hunting: Vlad Pârvulescu despre cum să ajungi un influencer de succes
Articol de eugenvrabie, 29 octombrie 2024, 10:11 / actualizat: 29 octombrie 2024, 15:09
În ediția de vineri a emisiunii „Generația Z” am discutat despre sfera influencerilor și cum să îți transformi talentul în meserie.
Pentru a desluși misterul unui influencer de succes, l-am avut alături de noi pe Vlad Pârvulescu, fondatorul W Talent Management Hub. Vlad, Talent Manager, are peste 15 ani de experiență în domeniul de entertainment și ajută artiștii, creatorii de conținut și influencerii să își atingă potențialul maxim. El aduce proiecte și campanii la peste 60 de persoane publice, printre care Alina Eremia, Lorena Visan, AMI, Ilinca Vandici și MIMI.
„A fi sau a nu fi infleuncer”
Întrebat de ce a ales să fie talent manager și nu creator de conținut, Vlad ne-a mărturisit că există două tipologii de oameni: cei care sunt făcuți să fie în fața camerei și cei care nu sunt făcuți pentru asta, iar el face parte din a doua categorie: „Nu îmi place, nu sunt confortabil să vorbesc nici măcar la radio și cred că skill-urile mele sunt mult mai bune în spatele camerei decât în fața ei”.
Vlad ne-a explicat ce înseamnă termenul de „talent hunting”, cum recunoaște talentul în oameni și cum reușește să îi ajute să ajungă la cel mai bun potențial al lor: „Jobul meu înseamnă să văd ce talente are de oferit creatorul de conținut, artistul, vedeta și să le pun într-un unghi favorabil, adică îți arăt ce știu ei să facă”. În plus, el a explicat că, în general, creatorii de conținut care se regăsesc în portofoliul agenției lor nu sunt mari, ci ei îi ajută să devină cunoscuți și relevanți în social media.
„Mă interesează să văd ceva creativ care merită promovat, scos în față. Primesc foarte multe mail-uri, mesaje, DM-uri pe Instagram de la oameni care vor să devină creatori de conținut. Ne vedem cu ei și după perioada de probă în care timp de trei luni de zile lucrăm cu persoana respectivă, ne dăm seama dacă are sens să semnăm un contract sau nu.”
„Oamenii au voie să greșească”
Am fost curioși să aflăm care sunt provocările care apar când lucrezi cu persoane celebre, iar Vlad Pârvulescu ne-a recunoscut că există și neînțelegeri care pot duce la decizii extreme: „Este nevoie să tratezi lucrurile cu maturitate, să înțelegi, de fapt, de unde a venit problema și să găsești o rezolvare. Uneori decid să reziliez contractul.” Mai mult decât atât, invitatul nostru ne-a dezvăluit și care a fost cea mai mare dificultate pe care a întâmpinat-o: „Lucrul pe care l-am învățat pe propria-mi piele este să înțeleg că nu eu sunt proiectul și că rolul meu este să îl ajut pe omul respectiv să devină cea mai bună versiune a lui”.
De asemenea, Vlad ne-a povestit despre cazurile în care nu reușea să colaboreze cu unii influenceri și ce sancțiuni a adoptat pentru a redresa situația: „I-am oprit niște bani dintr-o campanie pentru că a greșit niște lucruri”.
Am aflat că cea mai mare capcană în care poate pica o persoană care devine celebră este „faima închipuită, să ai senzația că ești mai mult decât ești de fapt”. Important este să existe constanță, pentru că mulți influenceri se demotivează din cauză că nu văd rezultatele dorite imediat și atunci „trebuie să ai încredere că ești pe drumul cel bun”.
Meseria de influencer poate părea ușoară, dar în practică nu este chiar așa. Am descoperit că este greu să te expui la atât de mulți oameni și că toți avem derapaje, dar în cazul unui creator de conținut, un derapaj se poate transforma într-un scandal mediatic. Vlad crede că este nesănătos să aruncăm cu hate și să judecăm oamenii pentru greșelile lor: „Cred că oamenii au voie să greșească și e ok dacă înveți din asta. Este important să îți asumi”.
Dacă te-am făcut curios să afli mai multe informații despre industria influencerilor, intră pe canalul de YouTube București FM. Ne găsești pe Instagram și Facebook pentru momente din afara emisiunii, iar pe TikTok te așteptăm pentru sesiunea noastră de Speed Questions.
Pe noi ne poți auzi în fiecare vineri, de la ora 21:00, pe București FM, în „Generația Z”.