După șase ani de la debutul lucrărilor pe Prelungirii Ghencea, apare o nouă REPROIECTARE!
Tronsoanele trei și patru ale lucrării de lărgire a Prelungirii Ghencea - de la intersecția cu Strada Valea Oltului, până la Șoseaua de Centură, se află, din nou, în stadiu de reproiectare!
Articol de Mircea Apostolescu, 1 noiembrie 2024, 13:02
„Nu pot eu să vă spun foarte multe, pentru că aceea este o lucrare a Primăriei Municipiului București.
Din câte știu, domnul Nicușor Dan a atribuit lucrarea și, acuma, se află în reproiectare.
Ea a mai fost reproiectată odată, din câte am înțeles nu foarte bine, și, acum, se lucrează la reproiectare pentru tronsonul trei și pentru tronsonul patru. Asta înseamnă de la Strada Valea Oltului, până la Centură”, a declarat, pentru București FM, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu.
Pe 1 aprilie, primarul general al Capitalei Nicușor Dan anunța că tronsoanele trei și patru vor fi atribuite, prin licitație, și că o firmă privată va începe lucrările, atât pentru lărgirea șoselei la patru benzi, cât și pentru prelungirea liniei de tramvai și pentru construcția unei parcări de tip park&ride.
„Acum, la Prelungirea Ghencea, în vară, adică peste două luni, o să avem circulația pe patru benzi, până la Râul Doamnei.
Procedura de evaluare a ofertei depuse, în achiziția publică, este spre finalizare. Deci, mă aștept ca, în una-două săptămâni, din momentul ăsta, să atribuim contractul. Și, după aceea, va intra o firmă privată, care va lucra segmentele trei – patru, linia de tramvai și park&ride-ul”, promitea Nicușor Dan, la început de aprilie.
Lărgirea Prelungirii Ghencea este una dintre marile lucrări de infrastructură demarate încă de pe vremea Gabrielei Firea, din 2018, de către Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane (TCM).
Lucrările au bătut pasul pe loc, însă, din septembrie 2020.
După doi ani de stagnare, în octombrie 2022, edilul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, îi propunea primarului Capitalei, Nicușor Dan, ca Primăria din Calea Plevnei să preia de la TCM lucrările la primul tronson, cel de la capătul tramvaiului 41, pe care ar fi urmat să le finalizeze în maximum un an și jumătate. Primăria Capitalei ar fi urmat să se ocupe de tronsonul doi și să scoată la licitație tronsoanele trei și patru ale lucrării de lărgire a Prelungirii Ghencea.
„Și, pe baza discuțiilor pe care le-am avut, mi-am dat seama că Compania Municipală Trustul Metropolitan de Construcții nu are, efectiv, capacitatea să facă această lucrare. În sensul că are și probleme de proiectare.
Și eu i-am propus domnului primar general să o spargă în bucăți.
Primăria Sectorului 6 își asumă un tronson. Deci, aici am ajuns.
Chiar dacă este peste puterile noastre bugetare, o să ne asumăm, până la urmă, un tronson.
Noi ne putem asuma primul tronson, de unde sunt locuitori și unde e și interesul meu direct, ca să-i fac pe oameni, să nu-i mai țin în mizerie, da? Și mă interesează să luăm tronsonul de la capătul tramvaiului 41 și până la Strada Brașov, acolo unde este, în fața Stadionui Ghencea. Este și liber de sarcini, în acest moment. Nu este o lucrare ușoară, pentru că trebuie reproiectare, cum am spus, mutare de utilități și, după care, lucrări la infrastructura rutieră, mobilier stradal și așa mai departe, benzi de biciclete.
Dacă ne dă acest prim tronson, noi îl putem termina într-un timp rezonabil. Adică, eu cred că, într-un an și jumătate, maxim, îl terminăm, cu tot cu reproiectare și mutare de utilități”, declara pentru București FM, la începutul lui octombrie 2022, Ciprian Ciucu.
Ajutorul oferit de edilul Sectorului 6 a fost, însă, refuzat, primarul general Nicușor Dan etichetătându-l drept un „capriciu”.
Reporter: „Domnul Ciucu spunea că v-a propus să preia din Prelungirea Ghencea și să lărgească și nu a primit niciun răspuns”?
Nicușor Dan: „A fost o discuție la care au fost șase sau șapte persoane – primarul Sectorului 6, consilieri general, consilieri locali, de la Sectorul 6, și discuția a fost – tronsonul doi fiind, practic, finalizat, discuția a fost, propunerea noastră a fost: noi facem tronsonul unu, de care ne-am și apucat, care-i mai simplu, voi faceți tronsonul trei, pentru care aveți acord-cadru în desfășurare. Iar răspunsul primarului Sectorului 6 a fost: luăm tronsonul trei, dacă luăm și tronsonul unu”.
Reporter: „Păi, scăpați de două tronsoane practic?”
Nicușor Dan: „Da, numai că noi avem o companie, care are o situație financiară, care are alte lucrări, nu putem să o lăsăm în dezechilibru pentru capriciul unui primar”.