Nicuşor Dan spune că lucrările la linia 5 de tramvai nu vor întârzia
Articol de bucurestifm, 18 noiembrie 2024, 13:57
Reprezentantul constructorului a menționat că, în această etapă a lucrărilor, vin cele mai mari cheltuieli. Până la sfârșitul anului, mai este nevoie de 60 de milioane de lei. Dacă PMB plătește măcar parțial, adaugă reprezentantul constructorului, tramvaiele de pe linia 5 ar putea reintra în circulație în luna februarie a anului viitor.
“Noi vrem ca până la sfârșitul lunii noiembrie – începutul lunii decembrie să terminăm toată linia, cu asfalt, cu tot cu catenară (cablul de contact – n.r.) și stația de alimentare. Vor rămâne peroanele, dar nu avem soluția pentru ele. Din martie, facem solicitări către Primărie să ne dea soluțiile pentru peroane și pentru lărgirea drumului în dreptul peroanelor. Din păcate, sunt 16 peroane care trebuie făcute. I-am zis și primarului, personal. Ne împiedicăm de un ciot”.
Primarul general al Capitalei a declarat că este optimist cu privire la respectarea termenului de finalizare.
“Suntem pe şantierul liniei 5 de tramvai din Bucureşti, lucrare care a început în februarie, lucrare de 4,3 kilometri. Am venit să verificăm stadiul lucrărilor. Toată structura de rezistenţă este pusă în pământ, suntem la 80% cu linie de tramvai, lipseşte firul de alimentare, lipseşte o staţie electrică şi cam asta e gata. Suntem cu plăţile la zi şi suntem foarte optimişti că suntem în grafic în momentul de faţă. Ştiţi că au fost nişte întârzieri date de faptul că noi nu am putut să plătim cred că două luni au fost, dar suntem optimişti că vom termina în termenul de 12 luni care este în contract”, a afirmat Nicuşor Dan.
În privința banilor primăriei, edilul a spus că, în acest an, bugetul PMB a fost semnificativ mai mic decât anul trecut. Primarul Capitalei a vorbit și despre proiectele ce țin de extinderea liniei de tramvai.
“Aceste studii de fezabilitate, cele patru care au început acum un an, sunt aproape gata. Vorbim de traversarea Pieţei Unirii, deci de a conecta staţia de lângă Mitropolie de staţia de la Sfântul Gheorghe şi de staţia din spatele magazinului Unirea, astfel încât să avem staţie de tramvai în Piaţa Unirii, aşa cum era înainte ca Ceauşescu să demoleze zona istorică. De asemenea, cu cei 10 kilometri de linie de tramvai pe Inelul Median în zona de est, cu extinderile de la Băneasa şi de pe Bucureşti-Târgovişte. A început mai târziu studiul de fezabilitate de la Pompeiu, deci acolo nu suntem aşa avansaţi, pentru că durează un an, conform contractelor. De asemenea, suntem foarte aproape cu documentaţia pentru achiziţia a 250 de noi tramvaie”, a mai declarat Nicuşor Dan.
Întrebat cine crede că ar trebui să se retragă din cursa prezidenţială pentru ca dreapta să aibă un candidat unic, Nicușor Dan răspunde: “Vă daţi seama că nu pot să vă răspund la întrebarea asta, pentru că sunt un primar independent care are azi o şedinţă de consiliu cu toate partidele care au candidaţii în alegeri şi trebuie să am o echidistanţă faţă de ei. Dar, da, ce a spus şi domnul Bolojan şi domnul Cioloş şi mai mulţi oameni din partea dreaptă ar fi bine ca să rămână un singur candidat. Dacă asta se poate sau nu se poate depinde de partide”.
Referitor la referendumul din data de 24 noiembrie, Nicușor Dan afirmă că își dorește ca toate cele trei întrebări să fie aprobate de către bucureșteni. Totodată, primarul general îi asigură pe cetățeni că “dacă trec doar două întrebări, acelea două vor deveni obligatorii pentru politicieni, pentru autoritățile naționale”. Așadar, nu este nevoie ca toate cele trei întrebări să fie votate cu DA pentru ca referendumul să fie considerat valid.