Victor Ponta şi Klaus Iohannis îşi pregătesc strategiile pentru campania electorală
Articol de Sabina Lapadatescu, 4 noiembrie 2014, 10:26
Cei doi candidaţi rămaşi în cursa pentru funcţia supremă în stat îsi pregatesc strategiile pe care le vor adopta în campania electorală pentru turul doi de scrutin. Acestea se vor baza pe analizele post-vot pe care le fac alianţele şi partidele care-i susţin.
Potrivit rezultatelor parţiale anunţate, ieri, de Biroul Electoral Central, după centralizarea a 98,30% dintre procesele verbale, Victor Ponta a obţinut 40,33% din totalul voturilor valabil exprimate, iar Klaus Iohannis – 30,44%.
Candidatul Alianţei Creştin Liberale a anunţat, aseară, că nu va negocia cu foştii competitori pentru a-şi asigura susţinerea acestora în cel de-al doilea tur de scrutin.
Pe de altă parte, alianţele, partidele şi candidaţii independenţi care au participat la primul tur al alegerilor prezidenţiale au început deja analiza rezultatelor obţinute. Şedinţe de evaluare au avut, ieri, conducerea Partidului Mişcarea Populară şi Alianţa Creştin Liberală, iar astăzi conducerea PSD va discuta pe această temă cu liderii de filiale. În plus, partenerii de coaliţie vor analiza şi ideea unui posibil tandem preşedinte-premier.
Liderul PMP, Elena Udrea, a anunţat că, până la sfârşitul săptămânii, conducerea formaţiunii va decide asupra candidatului pe care îl va susţine în turul doi de scrutin, însă a exclus orice negociere pe marginea acestui subiect.
UDMR ar putea decide joi pe cine va susţine în turul doi al alegerilor prezidenţiale. În schimb, preşedintele Partidului Popular Maghiar din Transilvania, Toró Tibor, şi vicepreşedintele formaţiunii, Szilágyi Zsolt, care a candidat pentru Preşedinţia României, au demisionat din funcţii, asumându-şi astfel rezultatul slab obţinut la alegeri, de 0,56%. Sâmbătă va avea loc o şedinţă de evaluare, urmând să fie convocat congresul pentru desemnarea unei noi conduceri.